Linje 40 (Tvärflöjten)

Startat av BR, 08 januari 2021, 14:36:11 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

BR

Linje 40 Örnsköldsvik - Östersund, den hade ju KR Trafik förr men numera Byberg & Nordin, när tog dom över linjen då deras nya Volvo började rulla idag fredag..

homer

heter inte firman Transdev idag?

Lars-Håkan_E

Björks o Byberg delades ju upp innan försäljningen till Transdev, i Norrland är det väl bara det som KR Trafik på papperet körde i Umeåtrakten som gick med i försäljningen, resterande sköts av "gamla Byberg Nordin"

Björks o Bybergs trafik i Hälsingland och Gävleborg fördes ju först över till VS & Persson som sedan såldes till Transdev, denna trafik ska drivas under Merresors namn om man ska tro vad som stått i rekryteringsannonser.

Men det finns ju skribenter här som kan redogöra betydligt bättre än undertecknad om detta.

BR

KR Trafik har iaf fortsatt att utföra sin trafik i Öviksområdet även efter försäljningen till Transdev. Vad jag hört så ska ju bara alla dessa dotterbolag försvinna och personalen flyttas till moderbolaget - Transdev.

Samuel KVR

Det är inte KR trafik som kör i Övik. Byberg & Nordin har tagit över trafiken från KR trafik sedan 2014! Nu har Byberg & Nordin hela trafiken!

Ugglan

Går det fortfarande godsbuss på Tvärflöjten?

Jacob med C

Enligt uppgift så rullar inga gods bussar längre på Tvärflöjte n.
Besök min hemsida för bilder från Norrland http://www.bussbilder.com . Över 2100 bilder.

Instagram konto:
https://instagram.com/bussbilder.se?utm_medium=copy_link


Dammtussar kan vara ett bevis på att någon gjort något roligare!

BR

#7
Behövs ju inte när Jämtland la ner Bussgods och Västernorrland velar mellan att lägga med eller sälja till Västerbotten...




Adminåtgärd: Citat av direkt föregående inlägg borttaget med hänvisning till regel # 9.

Ugglan

Att Bussgods i Västernorrland sitter på "pottkanten" var mer än jag visste om. Dras de också med lönsamhetsproblem, eller vill trafikhuvudmannen endast fokusera på persontrafiken?

BR

#9
Lönsamhetsproblem, skapades väl lite av att Jämtland la ned...




Adminåtgärd: Citat av direkt föregående inlägg borttaget med hänvisning till regel # 9.

4041434548

Citat från: Ugglan skrivet 11 januari 2021, 21:05:54 PM
Att Bussgods i Västernorrland sitter på "pottkanten" var mer än jag visste om. Dras de också med lönsamhetsproblem, eller vill trafikhuvudmannen endast fokusera på persontrafiken?
I Västernorrland fokuserar man varken på gods- eller persontrafiken.