Upprepade lagöverträdelser anmälda på Gotland

Startat av Ersa, 15 december 2020, 19:45:21 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ersa


homer

någon som kan påminna sig när eller OM de någonsin har kommit något positivt från Bergkvarabuss? kanske bättre dom säljer bolaget till nån av dom andra drakarna, ledningen verkar ju inte ha kompetens att bedriva affär på schysta villkor.

B10M


Gano

Nu kan jag inte kommentera arbetsvillkoren, men något positivt om Bergkvarabuss är att de håller sina bussar i gott skick till skillnad mot en del andra bolag.

Lars-Håkan_E

Citat från: homer skrivet 15 december 2020, 19:52:18 PM
någon som kan påminna sig när eller OM de någonsin har kommit något positivt från Bergkvarabuss? kanske bättre dom säljer bolaget till nån av dom andra drakarna, ledningen verkar ju inte ha kompetens att bedriva affär på schysta villkor.

Ja vi hade väldigt gott rykte och bra renommé från starten på Gotland med en buss 2010, fyra bussar 2012, tio bussar 2019 (och typ det dubbla under vår-sommar-höst för beställningar)

Väldigt nöjda kunder och chaufförer, rena, hela och välstädade bussar.

Tyvärr verkar något ha gått helt galet och delar av detta verkar utraderat idag, jättetråkigt, detsamma verkar gälla verksamheten i Roslagen

Jag jobbade min sista dag i början på april så vad som har hänt sedan har jag väldigt dålig koll på, jag känner mig i a f väldigt tillfreds med att den verksamhet jag lämnade över fungerade mycket bra.

Ersa

Bolaget är ju redan sålt, och utgör väl därför en egen "drake" intill de andra? "Den europeiska infrastrukturfonden" Cube II äger väl åtminstone 60% av koncernen numera.

Cube Infrastructure Managers är baserat i Luxemburg och Paris. Företaget förvaltar Cube Infrastructure Fund ("Cube I") och Cube Infrastructure Fund II ("Cube II") i sin egenskap av alternativ investeringsfondförvaltare. Totalt förvaltat kapital uppgår till ca. € 1.5 miljarder. Investerarna består till hälften av pensionsfonder från Tyskland och Frankrike. Den andra hälften består av pensionsfonder från övriga Europa samt Nordamerika
Från: https://bergkvarabuss.se/nyheter/ny-agarstruktur-oppnar-for-nya-mojligheter/