Nu tror jag har fått det hela klart för mig. Du har rört dig från Sockenvägen norrut mot Sofielundsplan. De två översta är då från hpl Sockenvägen i lokalgatan. Sedan är H34:an från hpl Stora Gungans väg och med de två CF på 743:an så närmar du dig Sofielundsplan och den sista är då vid denna hpl. Visar sista bilden på strippen innan H34 4328 på linje 171 vid hpl Skg?
/Gunnar
Du vekar ha bra koll på var jag har varit

, kanske bättre än vad jag har själv

. Kul att gräva lite i detta, blir en del detektivarbete, samtidigt som det dyker upp nya problem. Filmen är en Kodak Tri-X, och det finns en egenhet på strippen som skiljer den från de flesta andra Tri-X som jag har. De andra negativrullarna skriver ut 1, 1A, 2, 2A osv för att markera vilken ruta det är. Men just den här saknar detta, och skriver endast ut 1, 2, 3 osv. Detta och andra egenheter har gjort att jag kan sortera ihop negativen jag fick tillbaka för ca 20 år sen till hela rullar. För det mesta saknas ändå någon strip, så det är rätt få rullar som är kompletta.
Den här filmen har dessutom blivit klippt i strip om 6 och 6 rutor, till skillnad mot de flesta andra som är 4 och 4. Jag kan hitta 4 strip som passar in med samma egenskaper. Bildnr 8-13, resp bildnr 14-19 hör då ihop, vilket också kan ses på klippningen mellan de två strippen. Sen fattas en strip, och sen följer 2 strip med bilderna 26-36 , vilka inte har någon uppenbar koppling till dessa 2 strip. Bild 26 som kommer först visar en H32 på linje 143 vid Älvsjöbadet, och bör vara tagen en annan dag, eller mindre troligt senare samma dag.
De tidigare visade bilderna hade således nr 14-19. och här kommer då 8-13 för att visa hur det kan ha hängt ihop, och ev leda till en bättre och mer säker datering.
Den tredje bilden (nr 10) är en misslyckad sak som jag har väldigt svårt att placera. Tänker på linje 552 vid Kuddbygränd, men det är kanske helt fel. Konstigt också att det endast finns en bild från den platsen. Hur som helst borde inte alla bilder på strippen 8-13 vara tagna samma dag.

8

9

10

11

12

13