Vilka upphandlingar väntar vi svar på närmast?

Startat av virtual1, 16 maj 2013, 11:47:12 AM

0 Medlemmar och 9 gäster tittar på detta ämne.

Bussmicke

Jag trodde att både centrum och Angered var 2022.

//Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Knallhatt

Hej
Den upphandling som offentliggjordes i fredag omfattar Centrum och Angered och var uppdelat i ett paket Centrum/Angered och ett stombusspaket.
Trafikstart på Angered och Centrum är juni 2022. Trafikstart på stombusspaketet är juni 2022 för linje 16X & 17 samt juni 2023 för linje 25 (som idag tillhör Hisingsavtalet).

Nästa upphandling i Göteborg är Hisingen och Svart Express där trafikstart är juni 2023.
Den bör komma ut under hösten i år för att vara offentliggjord vid den här tiden 2022.

Fredrik Gelin

Citat från: Ersa skrivet 18 april 2021, 23:12:04 PM
Hur ser tidsplanen ut för UL:s stora upphandling. Eller snarare: Har tidsplanen förändrats av pandemin?
Tilldelningen blev framskjuten pga pandemin har jag för mig.
Anbuden är inlämnade, men när det kommer besked vet jag inte.

Skickat från min SM-G981B via Tapatalk


Samuel KVR

Hej! Keolis kommer att köpa 52 elbussar till stombusslinjerna 16x, 17 o 25. Nobina kommer att köpa 85 elbussar till Angered o Centrum så att det blir 137 elbussar totalt som sätts i trafik från juni 2022!

Fredrik Gelin

Citat från: Fredrik Gelin skrivet 20 april 2021, 20:06:19 PM
Tilldelningen blev framskjuten pga pandemin har jag för mig.
Anbuden är inlämnade, men när det kommer besked vet jag inte.

Skickat från min SM-G981B via Tapatalk
Hittade nu efter lite letande på Regionens webbplats att tilldelning väntas i maj och att avtalet väntas skrivas under i juni.

Skickat från min SM-G981B via Tapatalk


Bussmicke

Trafikstart juni 2022 för UL?

//Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ersa

Tack, Fredrik.

Låter rätt rimligt med juni 2022 för UL-trafikstart, förutsatt att ingen part överklagar.

S Svensson

Västtrafik AB upphandling av mindre fordon:
https://www.vasttrafik.se/om-vasttrafik/nyhetsarkiv/nytt-trafikavtal-for-anropsstyrd-trafik-och-serviceresor/

Läs igenom och man finner att vissa företag saknas t ex CB Sandarna. Däremot Majvillan AB finns med.

buskörare

#1388
Roslagsbanan verkar ha fått klart med sina turer, så där tar Transdev över. Enligt en anställd. Nu väntar vi på svar gällande E35 (Norrort) och E38 (Norrtälje) som väl borde komma snart då. Vågar man gissa på att även vi blir Transdev nästa år då?

Ersa

Enligt obekräftade uppgifter kan ett svar från Kammarrätten komma under maj eller juni. Förhoppningsvis.
En trafikstart omkring midsommar 2022 låter inte helt orimlig då.

buskörare

Jag hörde om trafikstart 9 månader efter allt är klart. Det är ju väldigt kort tid, men man vet aldrig. Skönt att slippa vänta på svar till efter sommaren i alla fall.

igel

Är ett svar, ett svar om prövningstillstånd beviljas eller har de redan fått prövningstillstånd och väntar på ett svar i målet?

Ersa

Beskedet under maj eller juni från Kammarrätten, är ett svar på prövningstillstånd ska beviljas av dem.

buskörare

Vet du om man nekade prövningstillstånd för E34?

homer

SL:s  busstrafik i Nacka/Värmdö samt Huddinge/Botkyrka/Söderort, på SL-språk E36C samt E37C, senareläggs.

https://www.bussmagasinet.se/2021/05/sl-skjuter-pa-upphandling-busstillverkarna-hinner-inte-med/

CitatRegion Stockholm, har beslutat att skjuta på två stora upphandlingar av busstrafik. Anledningen är att busstillverkarna inte hinner leverera bussar så snabbt som den ursprungliga upphandlingen förutsatte.

Citatsista anbudsdag har flyttats från 18 maj 2021 till 16 augusti 2021. Dag för tilldelningsbeslut flyttas från 30 november i år till preliminärt 28 februari nästa år. Trafikstarten flyttas från 31 oktober 2022 till 10 april 2023.