Vilka upphandlingar väntar vi svar på närmast?

Startat av virtual1, 16 maj 2013, 11:47:12 AM

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

buskörare


buskörare

Förvaltningsrättens beslut ang E35 och E38 är enligt uppgift överklagat av alla 3. Är det 7 månader väntan igen nu? Inget övertagande 2021 får man väl förmoda.

Ersa

Det beror på om kammarrätten ens tar upp ärendet.

buskörare

#1338
Förvisso. Och att det inte tar 7 månader innan dom ens tar beslut om det  ::)




Adminåtgärd: Citat av direkt föregående inlägg borttaget med hänvisning till regel # 9.

Gano

Finns det någon mer information om de avtal som Bergkvara vann i Skåne? Avtalsspärr löpte ut den 17 december och eftersom ingenting rapporterats antar jag att inget överklagats. Normalt sett brukar det följa lite information om vad som kommer ske vid avtalsstart, men jag har inte kunnat hitta något mer än det som kom ut i samband med tilldelningen. Varken nya dubbeldäckare till Söderslätt eller till express-trafiken har nämnts trots att det varit på tal tidigare.

https://bergkvarabuss.se/nyheter/bergkvarabuss-tilldelas-linjetrafikuppdrag-i-skane/

BR

Mohlins Bussar vinner upphandlingen av tre paket i Östra Östergötland.

Bussmicke

Vad är det för paket Områden ?
Värst vad Molins är på offensiven.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.


virtual1

Citat från: BR skrivet 28 januari 2021, 23:34:34 PM
Mohlins Bussar vinner upphandlingen av tre paket i Östra Östergötland.

Hur kan det vara östra Östergötland? Finspång är väl rejäly långt -västerut- i landskapet ändå???

Carl Eric

Jag håller med om att det är en väldigt konstig rubrik! Men i dagens artikel från Bussmagasinet framgår det att det rör sig om tre paket, varav två innefattar de östra delarna av Norrköpings kommun och Söderköpings kommun.
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Lars-Håkan_E

#1346
Citat från: BR skrivet 10 december 2020, 08:25:47 AM
Vilka upphandlingar väntar vi svar på närmast?

Upphandlingar klara, Busspoolen tar linje 17 från Skelleftebuss och linje 21 från Transdev. Linje 12, 20 och 100 tar Boreal Buss AS över från Transdev.

https://www.tabussen.nu/media/2250/tilldelningsbeslut-objekt-22101_22103_norrlandskusten.pdf

Boreals del har överprövats av Connect Bus.

Förvaltningsrätten i Umeå har i dom nu beslutat att utvärderingsfasen skall göras om och Boreal Buss uteslutas.

Anledning: delar av anbudshandlingarna har ingetts på det Norska språket (Skallkrav: Svenska)

Kontraktet för linjerna 12, 20 och 100 lär då gå till 2:an som är Connect Bus Söne AB

Ännu oklart om Länstrafiken i Västerbotten har valt att gå vidare och söka prövningstillstånd i Kammarrätten

Lars-Håkan_E


BR

Om de då nu står sig så är Connect nya för den norra delen av landet eller? Pinsamt fel av norrmännen alltså med tanke på att dom vunnit annan trafik i länet så borde man ju veta vad som gäller...

Någon som vet om man gjort samma fel på den andra vinsten på linje 31 (Umeå - Hemavan) bland annat?

https://www.tabussen.nu/media/2278/tilldelningsbeslut-objekt-22010_22026.pdf

igel

Citat från: Lars-Håkan_E skrivet 24 februari 2021, 22:16:27 PM
Arriva:s överprövning av E34=RB har avslagits av Förvaltningsrätten
Hur usla är egentligen SL's förhandlare. Om man lyckas få en operatör att höja priset och sänka kvalitén under förhandlingsrundorna, när syftet var det motsatta.