Stadstrafik i Mölnlycke

Startat av VästSverige, 15 april 2022, 07:22:20 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

VästSverige

I juni det året får Mölnlycke Stadstrafik

⚫️ 1 Terminalen-Djupedalsäng
⚫️ 2 Mölnlycke Fabriker-Terminalen-Djupedalsäng
⚫️ 3  Mölnlycke Företagspark-Säteriet-Terminalen

Undrar vilken färg dem får på linjekartan

B10M

Japp, linje 1-sjukan fortsätter att sprida sig över landet. Nu ska till och med Göteborgs närförorter ha egna "stadstrafiknät". I Kungälv och Öckerö är det redan verklighet. Man undrar lite vem som tjänar på detta egentligen? Kommunernas behov av att hävda att de minnsann är egna "städer" oberoende av Göteborg? Förlorarna blir som vanligt resenärerna, som i alla tre av "städerna" Mölnlycke, Kungälv och Öckerö i många fall tvingas till extra byten nu jämfört med hur det var tidigare.

VästSverige

#2
Hoppas inte Mölndal får Stadstrafik vilket säkert inte kommer hända.
Mölndal räknas typ som Göteborg.


bussfoton (Dévanio)

Det stör mig jätte mycket på att man börjar med linje 1, 2 osv..
Linje 1 ersätter 604 och linje 3 ersätter 605. Jag tycker man borde fortsätta på 600-serien. Detta skulle förbättra trafiken (enligt mig)

601- Mölnlycketerminalen-Benareby-Inseros-Källarbacken
602- Mölnlycke fabriker-Djupedalsäng
604- Mölnlycketerminalen-Djupedalsäng
605- Mölnlycketerminalen-Säteriet-Mölnlycke företagspark

Knallhatt

CitatHoppas inte Mölndal får Stadstrafik vilket säkert inte kommer hända.
Mölndal räknas typ som Göteborg.

Mölndal har sin trafik integrerad med Göteborg. Mölndals "stadstrafikslinjer" i Mölndal (linje 751-758) som trafikeras med elledbussar klass I, passerar kommungränsen in i Göteborg.
Sedan har man "landsbygdslinjerna" (linje 760 - 768) som bara trafikerar Mölndal, dessa linjer trafikeras med normalbuss klass II med bälten.

VästSverige

Jag förstår att Kungälv har Stadstrafik inte Mölnlycke, Öckerö.