Bergkvarabuss start i Ystad?

Startat av Walter, 02 juli 2013, 23:50:38 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Walter

Enligt upphandlingssidan på SBH ska Bergkvara ha startat sin trafik i Ystad stad plus landsbygd nu i juni. Stämmer detta och vet någon i så fall vilka fordon som används? Totalt 16 bussar.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

AdmirT

1 okt eller 1 sept måste det vara.... Kan inte vara i juni
Välkomna in på min hemsida: http://turan.1g.fi/

Sven W

Hej

Vilket datum gäller för stadstrafiken i Lund? Verkar också vara senarelagt till hösten?

Hälsningar
Sven

AdmirT

Samma datum där, 1 okt tror jag det träder i kraft
Välkomna in på min hemsida: http://turan.1g.fi/

Walter

Citat från: AdmirT skrivet 03 juli 2013, 23:20:18 PM
Samma datum där, 1 okt tror jag det träder i kraft

Säger inte emot men undrar då vilka bussar Bergkvara ska använda från det trafiken drar igång efter sommaren med tanke på att man nu skickat bussar till Växjö och några inte kommer i trafik igen. 302 står på depån och ser inte ut att komma tillbaka.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

virtual1

Citat från: Walter skrivet 04 juli 2013, 08:19:41 AM
Säger inte emot men undrar då vilka bussar Bergkvara ska använda från det trafiken drar igång efter sommaren med tanke på att man nu skickat bussar till Växjö och några inte kommer i trafik igen. 302 står på depån och ser inte ut att komma tillbaka.

Med tanke på att stadstrafiken i ystad inte kräver i närheten av så många bussar som i lund är det väl inre så underligt att ett antal avrustas och inte kommer i trafik på ett tag igen.

Walter

Citat från: virtual1 skrivet 04 juli 2013, 08:42:35 AM
Med tanke på att stadstrafiken i ystad inte kräver i närheten av så många bussar som i lund är det väl inre så underligt att ett antal avrustas och inte kommer i trafik på ett tag igen.


Jag syftade på att använda i trafiken i Lund om man ska fortsätta köra efter att sommartrafiken avslutats och man behöver 45 bussar igen. Dessutom avvecklas servicelinjerna enligt uppgifter i media i augusti och ersätts av en ny linje med vanliga bussar som stadsbussarna ska köra från start.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!