Lite av varje för tiotalet år sedan.

Startat av Kristian, 08 april 2022, 14:50:31 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Kristian

Några bilder från arkivet, bör vara tagna omkring 2007-2008.

Swebus 6328, Källa.

GUB 264, Dragarbrunn.

GUB 302, Dragarbrunn.

Busslink 4821, Skogskyrkogården.

Busslink 4606, Brebol.

Swebus 4275, Tumba.

Peter Öden


Bussmicke

Trevligt med bilder från de roliga åren

/Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ulf Berlin

Trevligt motiv från Skogskyrkogården.
Är det fortfarande dessa gamla topptavlor därute,tro?/Ulf

Kristian

Tack! Ja, det var lite roligare att fota förr.
Vad jag kunde se vid besök i januari så var Skogskyrkogårdens hållplatsskyltar utbytta, men inte så pass nyligt att de var grå.

Jacob

Citat från: Kristian skrivet 08 april 2022, 14:50:31 PM

GUB 264, Dragarbrunn.

GUB 302, Dragarbrunn.

Underbart att se! Bilden på 264 blir min solklara favorit, snyggare buss har aldrig designats enligt mig och dessutom med ett underbart motorljud. Bilden på 302 visar upp två kännetecken som jag minns tydligt från min ungdom; plåtskadan på vänster sida och de frysta punkterna i linjenumret i fronten.
Särskrivning är en dödssynd!

Kristian

Roligt att höra!
De frysta prickarna på 302:s skylt var f.ö. inte så illa, 4275 hade däremot två streck av prickar över hela destinationsskylten, så den bilden är "reparerad".

Ashnton

Mycket trevliga bilder, särskilt näst sista!
Fototeknisk kritik mottas tacksamt!

Oskar A

Jag vill också stämma in i hyllningskören. Uppsalabilderna är tagna senast 2007 då Dragarbrunnsgatan slutade att trafikeras det året. Även om bilden på 264 hypotetiskt skulle kunna vara nyare så faller det på att linjerna 110 och 115 som visas på hållplatsstolpen i bakgrunden också slutade angöra den hållplatsen samma år som en del i att flytta trafiken från Dragarbrunnsgatan till Uppsala Resecentrum.
Besök gärna min hemsida

http://oskara.se/

Kristian

Tack ska ni ha! Rotade reda på originalen, Uppsalabilderna är mycket riktigt tagna i februari 2007.