Transdevs trafikstart och nya fordon i SL Norrort

Startat av buskörare, 19 september 2022, 02:40:27 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

buskörare

Kan nog vara alla, några har ju "fallit ifrån" under åren.

Fredrik Klint

8755-56 flyttade väl ner till Halmstad eller kom de tillbaks sen?

När försvann 8727?

Lars-Håkan_E

#32
Arriva/VR har ju inte haft något i Halland på många år.

Både 8727 och 8755-56 är fortfarande i trafik reggade på VR


IvveRivve004



Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

dselin

Vet ni vart de nya MAN-bussarna i 50xx-serien skall användas?

Jag har sett flera köra i Väsby senaste veckorna (och nya Volvo-vagnar), och inte bara på linje 684 som går till Täby utan även på 5xx-linjer inom Väsby.

buskörare

Märsta fick väl också några nya MAN, så de går både i Märsta och Norrort. Även om majoriteten hör till norrort.

Fredrik Gelin

Är det någon skillnad på 50xx och 55xx?
Jag tycker jag har sett höga stolsryggar i båda serierna, så min teori om att den ena serien skulle ha stadsbussinredning höll inte.

Skickat från min SM-G981B via Tapatalk


admin

Denna tråd har städats och alla inlägg (förhoppningsvis) som handlar om Keolis köp av äldre Norrortsvagnar från VR finns nu i egen egen tråd som heter Keolis köp av bussar från VR (Arriva).

Ulf Berlin

I några(?)DD på 670/76 står stoppskylten på franska inne i bussarna och någon som vet hur många?
Exempel från 5193 den 24 december:


Tidigare kunde det ju stå"Wagen Hält"i vissa Nobinavagnar,men på franska?/Ulf

Ersa

Det har varit gott om skriverier i lokalmedia om detta redan. All denna teknik styrs av rätt många olika datorer numera, och det finns tydligen inte speciellt stora garantier för att språkinställningarna automatiskt återigen blir svenska, efter flertalet omstarter och uppdateringar. Gott om andra språk utöver franska och tyska har även rapporterats.
Förare och annan trafikpersonal på depåerna märker inte heller dylika fel, så det mest effektiva för lösa detta, om man vill hjälpa till, är att skriftligen meddela SL kundtjänst om saken, och då självklart ange inventarienummer.