SL "688 Vaxholms kyrka"...

Startat av Ulf Berlin, 17 februari 2013, 21:31:01 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Karsten

Citat från: Adrian Langemar skrivet 24 februari 2013, 18:16:54 PM
Turen är inte annonserad Rindö smedja - Danderyds sjukhus, vilket jag anser är fusk eftersom man då kan ställa in turen utan att det det räknas. Risken att störningar uppstår blir inte mindre bara för att man inte byter linjenummer.

Jag hänger inte med i logiken riktigt. Menar du att alla turer som inte annonseras är fusk?

Ersa

Citat från: Adrian Langemar skrivet 24 februari 2013, 18:16:54 PM
Turen är inte annonserad Rindö smedja - Danderyds sjukhus, vilket jag anser är fusk eftersom man då kan ställa in turen utan att det det räknas. Risken att störningar uppstår blir inte mindre bara för att man inte byter linjenummer.

Fusk är det inte riktigt. Förstärkningsturer brukar ju inte stå med i tidtabellerna. Varken Busslink/Keolis eller Nobina har under de senaste 10 åren haft med alla 5-6 st 647:or som förstärker 677 Rimbo-Norrtälje efter kl 8 i tidtabellerna eller reseplaneraren. Ändå ska de gå enligt sina utspridda avgångstider mellan mellan 8:00-8:15, enligt omloppen i PC:n.

Däremot har 639-förstärkningen Edsbro-Rimbo på morgonen (omvänt e.m.) numera kommit med i tidtabellen, vilket är bra service för kunderna.

Adrian Langemar

Citat från: Karsten skrivet 24 februari 2013, 18:34:46 PM
Jag hänger inte med i logiken riktigt. Menar du att alla turer som inte annonseras är fusk?
Ja