Rapport från linje 159

Startat av tågluffaren, 23 augusti 2011, 12:20:37 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

tågluffaren

Eftersom det är kvartstrafik på pendeln under rusningen har SL satt in en extra busslinje 159 mellan Stockholm C och Spånga stn. Resan tar 45-50 minuter mot pendelns 15, alltså tre gånger så lång tid.

Igår åkte jag från Stockholm C, bortsett från en grupp turister som skulle till Bromma flp och åkte lite fel och gick av vid Grenvägen var jag ensam resenär på bussen. Jag är tveksam till att folk kommer använda linjen istället för pendeln.

Carl Eric

Man får väl se hur det blir ju längre tiden lider. Få linjer får bra genomslagskraft om man inte tvingar folk att åka dem!
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Nico


Kruxeet är att linjen ifråga måste passera ett flertal områden med ganska omfattande köer så frågan är hur det blir med resttider osv.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Martin Maltkvist

För min del finge linjen gärna utgå från Barkarby då jag bor där men det är kanske inte nödvändigt, har ofta sett på norrgående länståg att de allra flesta resenärerna kliver av i just Spånga.
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

JDS

Citat från: Martin Maltkvist skrivet 23 augusti 2011, 21:28:48 PM
För min del finge linjen gärna utgå från Barkarby då jag bor där men det är kanske inte nödvändigt, har ofta sett på norrgående länståg att de allra flesta resenärerna kliver av i just Spånga.

Länståg, vad är det för något? Jag har bott i Spånga men aldrig såg jag något länståg i alla fall.   ;D

rengmark