Frågor angående linje 100,146,150 osv... (Skåne)

Startat av Tonniiie, 14 augusti 2011, 02:44:14 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Tonniiie

Godkväll!

Jag undrade när upphandlingen är för linjerna 100,146,150,152,181,182,190,300 och 346?

Är det inte 2012?

Hur stor är chansen att Arriva behåller det och om inte, vem skulle då kunna vara intresserad tro?

Kan det innebära att det är helt slut med Scaniabussar i Skåne?

MVH Tonnie

mushkot


Jan

Citat från: Tonnie skrivet 14 augusti 2011, 02:44:14 AM
Godkväll!

Jag undrade när upphandlingen är för linjerna 100,146,150,152,181,182,190,300 och 346?

Är det inte 2012?

Hur stor är chansen att Arriva behåller det och om inte, vem skulle då kunna vara intresserad tro?

Kan det innebära att det är helt slut med Scaniabussar i Skåne?

MVH Tonnie

Arriva har trafiken till 2013-09-30. Förrutom Arriva så har Thygessons och Isaksson/Karlsson Scanior på sin linjetrafik.
I branschen 37 år

Tonniiie

Citat från: mushkot skrivet 14 augusti 2011, 07:15:13 AM
Thygessons bus(s)ar kör ju fortfarande scala.

Självklart! Jag var nog otydlig och syftade mest på Linkisar.

Tonniiie

Citat från: Jan skrivet 14 augusti 2011, 11:01:31 AM
Arriva har trafiken till 2013-09-30. Förrutom Arriva så har Thygessons och Isaksson/Karlsson Scanior på sin linjetrafik.

Tack för svar :)

CD

Citat från: Jan skrivet 14 augusti 2011, 11:01:31 AM
Arriva har trafiken till 2013-09-30. Förrutom Arriva så har Thygessons och Isaksson/Karlsson Scanior på sin linjetrafik.

Även Veolia har Scania, både Omnilink och Vest.

eomer

Citat från: Tonnie skrivet 14 augusti 2011, 11:01:57 AM
Självklart! Jag var nog otydlig och syftade mest på Linkisar.
Både Thygessons och Isaksson/Karlsson trafik i Nordöstra Skåne och i Ängelholmsområdet upphandlas nästa år för trafikstart 2013-10-01.
Vilket innebär Biogasbussar och då utgår ett stort antal Scanior från Skånetrafiken.
Trafikstarten 2005-10-01 innebar i princip bara Scaniabussar för samtliga entreprenörer(Veolia,Arriva,Thygessons och Isaksson/Karlsson) totalt ett hundratal bussar.
Dessa ska således ersättas av bussar med biogasdrift 2013-10-01.
//eomer

Tonniiie

Citat från: CD skrivet 14 augusti 2011, 11:16:38 AM
Även Veolia har Scania, både Omnilink och Vest.

Veolia har väl bara 2456 kvar som är en Omni och rullar den ens ?

Björn Lövdahl

Citat från: eomer skrivet 14 augusti 2011, 11:44:48 AM
Både Thygessons och Isaksson/Karlsson trafik i Nordöstra Skåne och i Ängelholmsområdet upphandlas nästa år för trafikstart 2013-10-01.
Vilket innebär Biogasbussar och då utgår ett stort antal Scanior från Skånetrafiken.
Trafikstarten 2005-10-01 innebar i princip bara Scaniabussar för samtliga entreprenörer(Veolia,Arriva,Thygessons och Isaksson/Karlsson) totalt ett hundratal bussar.
Dessa ska således ersättas av bussar med biogasdrift 2013-10-01.
//eomer

Men Thygessons har väl trafik som borde ha ny trafikstart redan 2012-10-01 också?
//Björn Lövdahl
Lokförare på Stockholmståg KB

Kolla gärna in mina bilder på http://www.bussbjornen.se

CD

Citat från: Tonnie skrivet 14 augusti 2011, 13:28:07 PM
Veolia har väl bara 2456 kvar som är en Omni och rullar den ens ?

Varför skulle inte den finnas kvar? den rullar med 2457 i Ystad och kommer göra det något år till

Finns även en Scania Scala hos skånebuss också som kommer rulla till 2014

Tonniiie

Citat från: CD skrivet 14 augusti 2011, 14:07:51 PM
den rullar med 2457 i Ystad och kommer göra det något år till

Toppen! Då får jag åka ner dit och plåta de.

eomer

Citat från: Björn Lövdahl skrivet 14 augusti 2011, 13:47:25 PM
Men Thygessons har väl trafik som borde ha ny trafikstart redan 2012-10-01 också?
För att skapa nya kontraktsområden till Hässleholm och Kristianstad, har Skånetrafiken förlängt Thygessons "Hästveda-Glimåkra" kontrakt till 2013-09-30.
Vilket innebär att all trafik som Thygessons kör åt Skånetrafiken kommer att upphandlas under 2012 för trafikstart 2013-10-01.
//eomer

Cyklisten

Glöm inte BiV/BK-buss/Skånebuss och deras 7105