Avkörning med buss in i garage

Startat av Uffe D, 12 januari 2010, 15:11:22 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.


yngrot

Undra om de hade kaffet klart ??? ...  reklamen säger ju det om du får oväntat besök och detta hör väl dit... ;D
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina


S Svensson

Minne hopas. Kommer i håg feb 1971. Jag gjorde militärtjänst då. Då var det kallt och ibland hände avåkningar med buss. Men bussen CR110T SJ 1258 glömmer jag inte. Den körde gamla vägen genom Ulricehamn och skulle svänga strax före sparbanken. Nu gjorde bussen inte detta utan banken fick oväntat besök.
Bussen 3251 åkte jag med ibland tidigare. Den hamnade i Vänersborg på 4-stadsexpressen och senare i Skövde. Även denna bussen kördes in i ett ett garaget och hamnade därmed på titelsidan på en bok. Oväntat besök.

Nico


Alltså på förekommen anledning...!

Vi har bett om det tidigare och så svårt kan det väl ändå inte vara att ha lite mera substans i rubrikerna? I alla fall så att det blir tillräckligt informativt för att slippa två, tre trådar om samma sak. Otydliga rubriker leder annars ofta bara till merarbete i onödan när man ska börja slå ihop trådar osv. och det är även risk att intressant information kanske råkar försvinna i processen.

// Nico
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Ersa

Citat från: sukkeri skrivet 12 januari 2010, 21:44:04 PM
http://st.nu/start/ange/1.1713906

Citat från: Kommentar i STTack och lov tog den här föraren ett bra beslut som slutade väl den här gången. Stå på er och fortsätt göra ert bästa! Då spelar det ingen roll vad som skrivs av "experterna", som troligen aldrig ens suttit bakom en ratt i ett tungt fordon, men ändå vet allt.

Citat från: Kommentar i STDet är alltid lika underhållande att läsa kommentarer från dessa proffs chaufförer så fort en olycka är framme. Tror inte det har varit en enda artikel om vägolyckor utan att någon/några på en gång antar att chaufffören är problemet och kommentatorn = proffs och vet bättre.