Huvudmeny

Y-buss till Umeå

Startat av Tonniiie, 14 december 2009, 10:00:28 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Tonniiie

Tjena.

I ett tidigare inlägg så berättade jag att jag skulle åka eurolines ner till Holland
tyvärr blir det inte av, men däremot tänkte jag åka den 5e januari med Y-buss fram och tillbaka till Umeå.
Har någon lite information? Om det är mycket folk, vilken buss jag kan förvänta mig.
Jag tänkte åka dagturen till Umeå och natturen tillbaka. Givetvis lägger jag ut bilder efter resan:)

MVH Tonnie

Niclas Rosenius

Citat från: Tonniiie skrivet 14 december 2009, 10:00:28 AM
Tjena.

I ett tidigare inlägg så berättade jag att jag skulle åka eurolines ner till Holland
tyvärr blir det inte av, men däremot tänkte jag åka den 5e januari med Y-buss fram och tillbaka till Umeå.
Har någon lite information? Om det är mycket folk, vilken buss jag kan förvänta mig.
Jag tänkte åka dagturen till Umeå och natturen tillbaka. Givetvis lägger jag ut bilder efter resan:)

MVH Tonnie

   Vad du kan förvänta dig för buss är lite svårt. Allt från olika Neoplan, MAN o Volvon.

   Tider kan du kolla här: www-ybuss.se

    //Niclas

 

Tonniiie

Citat från: Niclas Rosenius skrivet 14 december 2009, 10:40:12 AM
   Vad du kan förvänta dig för buss är lite svårt. Allt från olika Neoplan, MAN o Volvon.

   Tider kan du kolla här: www-ybuss.se

    //Niclas

 

Tack :) Vet du om det brukar resa mycket folk på dagturen?

Niclas Rosenius

Citat från: Tonniiie skrivet 14 december 2009, 12:53:52 PM
Tack :) Vet du om det brukar resa mycket folk på dagturen?

   Det beror nog på vilken resdag det är. 5 januari är mitt i lovet och dan innan 13-dagen. Det kan bli mycket folk men även lite. Svårt att kunna förutse.

    //Niclas

Muk

Jag åkte natturen söderut i torsdags och eftermiddagsturen norrut igår. Det brukar bli ganska välfyllt, då det är passagerarutbyte vid alla städer längs kusten. Men det varierar mellan delsträckorna. Igår t.ex var det knökfullt mellan Hudiksvall och Sundsvall, men inte så farligt övriga sträckor.

Bussarna varierar. Nu åkte jag Volvo söderut och Neoplan norrut. Huvudsaken är att det finns toalett när man åker så långa sträckor.  ;D

Ante

Citat från: Tonniiie skrivet 14 december 2009, 10:00:28 AM
Tjena.

I ett tidigare inlägg så berättade jag att jag skulle åka eurolines ner till Holland
tyvärr blir det inte av, men däremot tänkte jag åka den 5e januari med Y-buss fram och tillbaka till Umeå.
Har någon lite information? Om det är mycket folk, vilken buss jag kan förvänta mig.
Jag tänkte åka dagturen till Umeå och natturen tillbaka. Givetvis lägger jag ut bilder efter resan:)

MVH Tonnie

Skulle med ganska stor säkerhet gissa på att du får åka en 9700 "New Look" med Byberg & Nordin. Självklart med gratis internet ;)

Tonniiie

Citat från: Ante skrivet 14 december 2009, 14:33:40 PM
Skulle med ganska stor säkerhet gissa på att du får åka en 9700 "New Look" med Byberg & Nordin. Självklart med gratis internet ;)

Det låter ju trevligt. på dagturen hade jag hoppats på en Neoplan Skyliner och så sitter man längst fram där uppe med fin utsikt :)
Natturen spelar inte så stor roll sålänge jag bara kan sova;) Hur långt tid innan avgångstid brukar bussen komma?

Niclas Rosenius

Citat från: Tonniiie skrivet 14 december 2009, 16:14:03 PM
Det låter ju trevligt. på dagturen hade jag hoppats på en Neoplan Skyliner och så sitter man längst fram där uppe med fin utsikt :)
Natturen spelar inte så stor roll sålänge jag bara kan sova;) Hur långt tid innan avgångstid brukar bussen komma?

   Får nog göra dig besviken när det gäller att få åka Skyliner. Westins korta går normalt mellan Stockholm och Gävle dagligen och den långa står avställd efter reparation inför försäljning. Vet ej om den kommer att komma ut i trafik för Y-Buss innan den säljs.

   //Niclas

Ersa

Citat från: Ante skrivet 14 december 2009, 14:33:40 PM
Skulle med ganska stor säkerhet gissa på att du får åka en 9700 "New Look" med Byberg & Nordin. Självklart med gratis internet ;)

Det känns så ja. När det gäller morgonturen från Stockholm mot Umeå kan jag inte minnas att jag sett något annat än nya Volvo 9700.

Tonniiie

Synd, men en Volvo 9700 tackar man ju inte nä till heller ;D.
Och eftersom det är internet ombord så blir det såklart live bilder från resan  ;)
MVH Tonnie