Föräldrar med barnvagn åker i dag buss gratis i Stockholm.

Startat av eldani, 18 mars 2014, 16:05:48 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

homer

SL kan börja med att våga ta betalt av alla "vanliga" resenärer, som "bara" ska åka med till tunnelbanan för att fylla på sitt kort. för mobiltelefonen kan dem ju inte använda då de är företagets..... säger en som hört samma bortförklaring tusenmiljoner gånger....

Olle

Det är ju så mycket lättare att suga ut ett antal kronor till från oss dumma som betalar för oss varje resa .... :'(

Nico

Tja, detta blev tyvärr ett typiskt tjänstemannabeslut och resultatet blir väl därefter.

Nu har man skapat ett prejudikat [om att det är kostnadsfritt] vilket sannolikt innebär att oavsett framtida betalningsformer så kommer det bli svårt att införa att även barnvagnsförarna ska betala för sig.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Cero

Citat från: Nico skrivet 20 mars 2014, 07:51:00 AM
Tja, detta blev tyvärr ett typiskt tjänstemannabeslut och resultatet blir väl därefter.

Nu har man skapat ett prejudikat [om att det är kostnadsfritt] vilket sannolikt innebär att oavsett framtida betalningsformer så kommer det bli svårt att införa att även barnvagnsförarna ska betala för sig.

Utom vid Liljeholmen.

Regelverket kring och anledningen till gratisåkande med barnvagn på stockholmsbussarna är väl tämligen tydligt och synnerligen lättkommunicerat, så SL:s beteende här tycker jag visar på en synneligen svag, otydlig och förvirrad organisation. Från politiker till tjänstemän.

Olle

Vad gäller på 676, där har man väl också trafikvärdar vid Norrtälje och Teknika ibland, eller är dessa bortrationaliserade ?

Jonas1968

Citat från: Olle skrivet 20 mars 2014, 12:23:24 PM
Vad gäller på 676, där har man väl också trafikvärdar vid Norrtälje och Teknika ibland, eller är dessa bortrationaliserade ?
Sådana har jag aldrig sett då jag åkt med 676an. Då har jag dock mest åkt den bussen på helgerna och det kanske var mest på vardagarna dessa användes?

Olle

Citat från: Jonas1968 skrivet 22 mars 2014, 01:27:32 AM
Sådana har jag aldrig sett då jag åkt med 676an. Då har jag dock mest åkt den bussen på helgerna och det kanske var mest på vardagarna dessa användes?
I början var det ofta förekommande,även under helger, även på söndagarna vid Campus Roslagen,men de kanske numer är bortsparade med SL:s goda minne