Huvudmeny

Gothia Cup

Startat av Zella, 12 juli 2009, 19:47:43 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Zella

Två bussar från Kronoberg, En från Sthlm & två från citybussarna... det kanske finns fler som jag inte lagt märke till... dessa kommer att rulla runt i gbg denna vecka.

Tog några hastiga bilder... ska föröka få bättre bilder med bättre bakgrund.










Erol

De gröna är från Länstrafiken Södermanland, gick som stadstrafik i eskilstuna.

JesperO

Vad är det för trafik som dessa kommer att köra?

Zella

Gothia Cup spelare (Fotbollsspelare)... ungdomar från olika delar av vår planet är här för att lira med varndra... He he fick ombord ett lag på 60 bussen vid Överåsvallen idag... det luktade omklädningsrum  ;)

Dessa bussar kör olika Gothia Cup linjer över hela göteborgs stad och närförorter.

Yujin Zhang

Intressant att man vågar släppa en helt ny B12MA (aja jmf med de andra fordonen) till denna trafik istället för att imponera resenärer i Kronoberg med bussen. Men inte vet jag, de hade ändå nog tillräckligt med (nya) bussar i Kronoberg...

David S

Kommer dessa bussar att åka tillbaka till sina ursprungsorter när dom är klara i Göteborg?

Zella

Jag tror att Kronobergsbussarna far ner igen... SL bussen enl bussmicke.se's bilder så är det en Veolia... men dom kör väll inget i Sthlm nu... förutom kanske någon ersättningstrafik ?... dom andra gröna vet jag inget om... Jag frågade han som körde SL bussen om han var från Sthlm... men det var han inte... han sa bara att han kör för Gothia Cup ?... Kan det vara så att Gothia Cup har sommarjobbare som kör bussarna som dom lånat lite här och var i landet... eftersom det är minst 3 veolia bussar så kanske det är veolia som vann trafiken detta år... förra året var det ju Orust vill jag minnas.

Staffan Sävenfjord

Citat från: Tomas Fransson skrivet 12 juli 2009, 22:23:53 PM
Jag tror att Kronobergsbussarna far ner igen... SL bussen enl bussmicke.se's bilder så är det en Veolia... men dom kör väll inget i Sthlm nu... förutom kanske någon ersättningstrafik ?... dom andra gröna vet jag inget om... Jag frågade han som körde SL bussen om han var från Sthlm... men det var han inte... han sa bara att han kör för Gothia Cup ?... Kan det vara så att Gothia Cup har sommarjobbare som kör bussarna som dom lånat lite här och var i landet... eftersom det är minst 3 veolia bussar så kanske det är veolia som vann trafiken detta år... förra året var det ju Orust vill jag minnas.

Alla bussarna tillhör Veolia. Det är deras dotterbolag Marks Limousine som kör Gothia Cup. Körningen sker mellan överliggningarna (ofta skolor) och matchplatserna. De 30 000 som deltar i cupen ligger inkvarterade över en stor yta av Göteborg med omnejd. Bland annat brukar många bo i Kungsbacka och även i Lerum.
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)