Nobinas ledbussar i söderort- 6 bilder

Startat av Hasse L, 19 mars 2025, 09:20:15 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Hasse L

Det blev ju bara en blå, så jag fyller ut med 1657 (f.d Keolis 3652).

virtual1

Går trögt att få ut ledbussarna i trafik känns det som, de jag rapporterade om för flera veckor sen nu som fanns hos MAN i kungens kurva och som försvann rätt fort därifrån syns fortfarande inte i trafik...

Ulf Berlin

Tycker att dom röda inv numrena lyser upp blåbussfronterna ;) /Ulf

Frippe Fribas

Citat från: virtual1 skrivet 19 mars 2025, 11:12:54 AMGår trögt att få ut ledbussarna i trafik känns det som, de jag rapporterade om för flera veckor sen nu som fanns hos MAN i kungens kurva och som försvann rätt fort därifrån syns fortfarande inte i trafik...
Nu vet jag inte hur det ser ut hos Nobina, men gissningsvis har de en gen uppställningsplats någonstans där bussarna färdigställs, om alla skulle stå i Kungens kurva skulle det nog bli trångt där tänker jag då Keolis ju också beställt ett antal bussar som skall gå samma väg.
När bussarna kommer till Kungens kurva lär de bara vara klara från MAN, sedan skall det oavsett entreprenör monteras fordons-IT, infotainment, biljettmaskiner och annat vilket kanske inte görs på en dag och givet antalet bussar som detta skall göras i så går det av platsskäl knappast att ha dem hos MAN i Kungens kurva.

Sputnik

Kallhäll har nämnts tidigare som uppsamlingsplats före driftsättning, kanske det är en bra foto-plats?