Fd VR 8705 i Zhmerynka, Ukraina - donerad av Keolis

Startat av Fredde, 25 februari 2025, 16:31:59 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Fredde

Man förstår ju att alla är glada och nöjda med denna buss till skillnad från andra bussar i staden. :)

Petro Bendera, chef för logistikavdelningen på utbildningsavdelningen, säger att bussen är 14 meter lång, har 55 sittplatser, platser för personer i rullstol, samt för mammor med barnvagnar.
Skolbusschauffören Yuriy säger att hans första dag på jobbet var mycket trevlig, för idag hörde han så många uppriktiga "Tack!" ha en trevlig dag! Den enda begäran till förarna i staden Zhmerynka: om du ser den här skolbussen på väg, ge vika, ge möjlighet att göra en sväng eller stanna, eftersom dimensionerna på transporten är något ovanliga för vår stad, och de mest respekterade personerna åker inuti - våra barn!
8)

https://youtu.be/ws7blx5QIAI?si=A6VpS7fTVOaVKlD8

Ulf Berlin

Oj,vad trevligt :)
Hoppas att den håller ett tag med hänsyn till den erbarmliga infrastrukturen i landet...
Står det"Skolbuss"på sidan?/Ulf

Frippe Fribas

Citat från: Ulf Berlin skrivet 26 februari 2025, 11:58:59 AMOj,vad trevligt :)
Hoppas att den håller ett tag med hänsyn till den erbarmliga infrastrukturen i landet...
Står det"Skolbuss"på sidan?/Ulf
Bussarna servades och rustades i viss mån upp av Keolis i samarbete med flera andra företag och besiktades av Bilprovningen innan de via MSB och EU-kommissionen skänktes till Ukraina, så förhoppningsvis klarar de några år till om de bara får lite grundläggande service och inte bombas sönder och samman.

Nico

Kruxet är väl även att låggolv/lågentré inte lirar så bra ihop med potthål, grusvägar och annat. En hel del av vöginfrastrukturen mär väl tyvärr inte så bra överlag så det kan nog ge vissa problem.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Emem

Jättekul att se alla glada barn!
Det är en av ca 70 VDL-bussar som jag varit med om att göra iordning för export till Ukraina.
Det sista jag såg av dem var när jag backade upp dem på trailersläpen med åkare från Rumänien och Polen

buskörare

Den var väl mestadels stationerad på Ljusterö när den gick under Arrivas/VR's flagg.