Närtrafiken linje 971?

Startat av virtual1, 16 januari 2025, 14:43:38 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

virtual1

Kan inte längre se nån tidtabell för 971:an på SL:s hemsida, men kan inte heller nånstans se att den skulle vara nedlagd, nån som vet nåt?

angulan

Det brukar slarvas med att lägga upp tabeller på den där sidan, framförallt för Närtrafiken. Jag har inte själv hört något om att den ska vara nedlagt och nyligen har jag sett en skylt för den linjen så det är nog bara slarv av SL.
Linjenätet innan 2015 var ju ändå bättre

Nico

Om jag inte minns fel så slås 971 ihop med 731 från den 19/1 när Nobina tar över trafiken i Botkyrka, Huddinge och Söderort.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

virtual1

Nico: det är 972 som slås ihop med 731...

Nico

Citat från: virtual1 skrivet 18 januari 2025, 11:36:04 AMNico: det är 972 som slås ihop med 731...

Aha, då mindes jag ändå fel.  :-[  Just servicelinjerna är tyvärr sådant som blir lite överkurs ibland...
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

IvveRivve004

971:an är den som går i Huddinge medan 972:an är den som går i Rönninge.

Per E

Jag har inte koll på vilka Närtrafiklinjer som ingår i upphandlingarna numera. Om det är så att Bergkvara (som de nu heter sedan december förra året) har kvar linjen så går det att hitta den gamla tidtabellen som har legat kvar sedan 2015 ännu hos SL (öppna annan tabell och byt ut adressen till 971). Men om Nobina tagit över den, ja då saknas tidtabellen.