Ersättning för Roslagsbanan sommaren 2022

Startat av Fredrik Gelin, 25 juni 2022, 18:00:26 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Fredrik Gelin

Jag gav mig ut för att se vad som rullade på ersättningen för Roslagsbanan idag.

Jag har bara varit runt Vallentuna centrum hittils och där verkar det vara en blandning av Märstabussar i 66xx-serien och VDL:er från Vallentuna i 04xx-serien som samsas på linje 27.

Jag hade dock även ett ärende till Okvista industriområde och där verkade det vara någon annan som körde.
Det förekom Volvo 8500-boggier i Västtrafiklack och ex Nobina Uppland 8900-boggier, men dessa verkade rulla på Österskärsgrenen av skyltarna i vindrutan att döma.

Gemensamt för alla verkar vara att det inte går att skylta bussarna med linje och destination, så Transdevs bussar skyltar Ersättning för Roslagsbanan medan de utsocknes bussarna verkar skylta lite olika.
Både ej i trafik och Nobina syntes på de bussar jag stötte på i Okvista.

En del förare kör i Transdevs uniform och andra i civila kläder vad det verkar.

Skickat från min SM-G981B via Tapatalk


Bussmicke

#1
Verkar som att Vallentuna inte är mycket att åka till. Kanske bara Åkersberga och Danderyd att besöka?
Undrar hur många och Vilka Örebro länsbussar Transdev har i trafiken.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Walter

Låter som Ofrgrulia som kör fd Nobina bussar med Västtrafik och UL lack
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

buskörare

Junior och Ofgrulia ska enligt uppgift köra 28 och 29, medan Transdev kör 27 själva. Med Närke-bussarna.

Fredrik Gelin

Det verkar stämma.

Ofgrulia körde 28:an idag från Okvista vad det verkar.
Transdev körde 27:an med ordinarie SL-lackade bussar som jag tidigare sett i Märsta.
Flera av dem verkar bo i Okvistadepån för tillfället.
Närkebussarna såg jag inte till idag, varken i depån eller i trafiken.

Jag undrar om Transdev anlitar underentreprenörer för bemanning av sina egna bussar också då jag såg att föraren som körde Kårstabussen var civilklädd.

Skickat från min SM-G981B via Tapatalk


Bussmicke

Jag åker till Vall-Entuna, Åkersberga och Danderyd på tisdag.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Bese001

Junior har tagit över Scalorna 7313-7324 från Nobina Uppland ser jag på SBH.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

buskörare

Mötte 6607, 6600, 6614 (?) nån mer idag, alla med SL-lack men bara skyltning Ersätter Roslagsbanan

Ersa

"Ersätter Roslagsbanan" är iaf en bättre skyltning än "Nobina" och "Ersätter spårvagnen" som syntes frekvent i Åkersberga idag.

buskörare


Fredrik Gelin

Transdev kan också konsten att förvilla resenärer som synes.

Skickat från min SM-G981B via Tapatalk


Bussmicke

Jag åker Transdev 3781 på 27A till Vallentuna nu.
Ingen skylt kör utan alla fick fråga Vilken linje Han körde. Han hade en lös lapp för 29B med den sa jag åt honom att plocka bort för det är fel linje.
På alla fd Nobinas bussar är vagnsnumren bortplockade  så det går inte att se Vilken det är direkt. Tänkte göra en lista på det jag såg men det är ingen idé.

/Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Bussmicke

#13
Under eftermiddagen upplevde jag att många av Transdevs bussar 37xx och 66xx fått skyltning Ersätter Roslagsbanan än i morse när jag var Vallentuna.
Kan ju ha fel men var en känsla jag fick.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Bussmicke

Påbörjar en lista över ersättningsbussarna. Börjar med Transdev, övriga som jag har sett  kommer senare.

inv nr   Reg        Fd
1300   AGR647   Weidermans Buss 27
1301   AGR775   Weidermans Buss 30
1302   BPB476   Wiedermans Buss 12
1303   BRC086   Weidermans Buss 8
1304   BRC342   Weidermans Buss 31
1305   BRD172   Wiedermans Buss 1
1306   YDF320   Edlunds Trafik 7314
1307   EFB566   Wiedermans Buss 29
1308   BRD174   Wiedermans Buss 28
1309   BRD213   Wiedermans Buss 23
1310   BRD170   Wiedermans Buss 26
1311   YDF321   Edlunds Trafik 7320
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.