Huvudmeny

Efter malmö resan.

Startat av Möllers, 24 augusti 2008, 21:08:22 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.


Rickardo

Tack Mattias för trevliga bilder från Malmö med omnejd!
/Rickardo

Simon Bertilsson

Citat från: Walter skrivet 25 augusti 2008, 13:55:45 PM
Tja målade skulle jag inte säga, det är ju textremsan som skiljer men de allra flesta är degraderade till regionbussar, dock har jag sett någon enstaka som fortfarande är märkta Pendeln. Om detta är misstag eller med vilje vet jag ej. De ser ju likadana ut med samma utrustning för passagerarna. Lite lyxigare regionbussar alltså.
Dock tar Veolia det ett steg längre och kör med Skåneexpressen bussar på linje 176.

Det med Skåneexpressbussarna är ju sedan de förlorade 1 och 2 Kristianstad - Hörby - Malmö/Lund. Det känns dock märkligt att de fortfarande är märkta Skåneexpressen.

blubb

Citat från: Simon Bertilsson skrivet 25 augusti 2008, 18:19:26 PM
Det med Skåneexpressbussarna är ju sedan de förlorade 1 och 2 Kristianstad - Hörby - Malmö/Lund. Det känns dock märkligt att de fortfarande är märkta Skåneexpressen.

Mja, redan innan de förlorade 1 och 2 gick det expressbussar/ fd expressbussar där, men inte lika ofta som idag.

Frågan är nu vart Möller kommer att åka nästa gång!

bjalle

Citat från: Simon Bertilsson skrivet 25 augusti 2008, 18:19:26 PM
Det med Skåneexpressbussarna är ju sedan de förlorade 1 och 2 Kristianstad - Hörby - Malmö/Lund. Det känns dock märkligt att de fortfarande är märkta Skåneexpressen.

Dock kör faktiskt Veolia Transport Kristianstad förstärkning på SkåneExpressen 1 varje morgon

Möllers

ja det är frågan var jag ska åka hen nästa gång vet inte om jag ska åka till Helsingborg idag en sväng  ::) ::)
Tack ni gillar bilder ni alla.

bjalle

Citat från: Mattias Möller. skrivet 26 augusti 2008, 16:11:18 PM
ja det är frågan var jag ska åka hen nästa gång vet inte om jag ska åka till Helsingborg idag en sväng  ::) ::)
Tack ni gillar bilder ni alla.

Inte lite sent att åka iväg nu egentligen, när rusningen kommer va över när du kommer dit

Möllers

nja vet man inte mennar du att det kör mindre bussar där nu om jag kommer ditt det tror jag inte alls.

bjalle

Hur lång tid tar det för dig till Helsingborg?

Möllers


Möllers

Men jag skiter åka till helsingborg nu pallar inte nu cyklar helre en sväng till stan kolla efter 6131 om jag ser den  ;D

bjalle

Citat från: Mattias Möller. skrivet 26 augusti 2008, 16:50:16 PM
Men jag skiter åka till helsingborg nu pallar inte nu cyklar helre en sväng till stan kolla efter 6131 om jag ser den  ;D

Vid 17 - tiden är eftermiddagsrusningen över och turtätheten minskar

Möllers

Okey visste jag inte om då vet till nästa gång jag ska ut.

bjalle

Citat från: Mattias Möller. skrivet 26 augusti 2008, 18:29:45 PM
Okey visste jag inte om då vet till nästa gång jag ska ut.

Rusning = morgon och eftermiddag = tätare trafik när folket ska till och från arbete/skola

Möllers

Blir en ny resa på torsdagen då ska jag till Malmö o Lund då har laddat buss kordet har nu 300 på det  8)