SL Buss AB 6752

Startat av Hasse L, 22 februari 2017, 19:14:11 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Hasse L


GOG 125 - Scania CN113 1990 - SL Buss AB litt. H16.

Niclas Wennerlid

Mycket trevligt, av två skäl..

Dels bor jag ju i Vidja och det är alltid roligt att se äldre bilder därifrån men även en av avgångarna som Nyboda körde åt Handen.

// Niclas

Ted Selander

Mycket trevligt. Försöker erinra mig varför destinationen inte kom att fylla ut skylten bättre, var det en efterbeställning? Det tillkom en och annan destination som fogades in i förberedda luckor (gul film). Minnet sviker, när började Söderort köra 833?

Hittade f.ö. detta från ett nyhetsblad jag skrev den 12/7 1995:

Skyltuppdatering - prickar och rullar
Som jag tidigare skrivit är det upprustning på gång vad gäller linje- och destinationsskyltar. Några nya destinationer tillkommer med höstens trafikförändringar. Våra 67-vagnar får nya rullar, och bussar med matrisskyltar för en ny omgång prickar i sig. H12 5478 är första vagn ut med ombyggda linjenummerrullar, manövrerade från förarplatsen. På inte alltför lång sikt hoppas jag att vi har fått alla gamla vagnar ombyggda, något som kan behövas med alla våra omskyltningar.
Förutom siffror finns på dessa vagnar ett antal bokstäver, som dock inte motsvaras av bokstaven på omkopplare (varför ska något vara enkelt?). Så här är det på 5478: A=A, B=S, C=L, D=J, E=svart, F=gul. Linje 49 heter så, aldrig "049" som man konstigt nog ser i bland!


Jörgen

Minns när man körde denna linje emellanåt, med Scania-ledarna (69xx) från Nyboda. Det var en lagom och skön tur ut ur förorten, tyckte jag.
Mvh: Jörgen

Bussmicke

Har varit till Vidja en gång på 90-talet, hittar inte bilderna. Minns inte heller när jag var där så jag vet inte var jag ska leta.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.