S:t Eriksplan 1995

Startat av Bussmicke, 10 december 2016, 09:55:07 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Fredrik Klint

Trevligt! Och man blir ständigt förvånad över hur mycket mer luftigt det var förr...  ;)

Walter

En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Ulf Berlin

Tja,hade det inte hänt något på 21 år vid denna knutpunkt hade staden stått rätt stilla(än).../Ulf

Peter Rost

Trevligt!

Svängde 54:an till vänster upp Torsgatan/Karlbergsvägen - eller raka vägen Odengatan mot Odenplan vid denna tidpunkt?

//Peter

Leyland

Citat från: Peter Rost skrivet 11 december 2016, 05:58:32 AM
Trevligt!

Svängde 54:an till vänster upp Torsgatan/Karlbergsvägen - eller raka vägen Odengatan mot Odenplan vid denna tidpunkt?

//Peter

Odengatan rakt fram, sedan mars 1990.


Mr G

Tycker att man ser på bilden att busstrafiken tog sig fram mycket snabbare på den tiden. Och jag är rätt säker på att det inte var mindre biltrafik än vad det är nu. 

Refugmakare och kantstenssättare har verkligen haft högkonjunktur de senaste decennierna.
吉先生

Ulf Berlin

Citat från: Mr G skrivet 20 december 2016, 22:19:45 PM


Refugmakare och kantstenssättare har verkligen haft högkonjunktur de senaste decennierna.
"Tillgänglighet"brukar det kallas;)/Ulf

roggek

Citat från: Mr G skrivet 20 december 2016, 22:19:45 PM
Tycker att man ser på bilden att busstrafiken tog sig fram mycket snabbare på den tiden. Och jag är rätt säker på att det inte var mindre biltrafik än vad det är nu. 

Refugmakare och kantstenssättare har verkligen haft högkonjunktur de senaste decennierna.

Kan ju tilläggas att bilden är tagen på en Lördag...Kanske inte lika mycket trafik då?