Bussar i Borås i oktober 1995, del 2 (av 4)

Startat av Staffan Sävenfjord, 28 januari 2013, 17:31:31 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Staffan Sävenfjord

FRB251 på ovanligt uppdrag. Carrus Region på stadslinjerna var verkligen inte vanligt men här har 154 fått hoppa in på linje 6 till S:t Sigfrid.


HYF444. I augusti levererades fem B10M Säffle till Borås Lokaltrafik. Detta var en nödvändig förstärkning för att man skulle klara av den utökade trafiken i samband med att vintertidtabellen infördes.


EFL 393. Alfredssons körde som delägare i Buss i Väst linje 302 till Svenljunga och Älvsered. Denna buss är enligt fönsterskylten på väg till Älvsered, där Alfredssons också hade en buss garagerad över natt. Bussen blev sedan Vårgårdabuss 15.


GAG231 också på linje 302 men bara till Hillared. Denna blev sedan Vårgårdabuss 14 och rullade för Västtrafik fram till sommaren 2011.


LBJ692, ännu en ovanlig utsättning på linje 6. Denna linje kördes med 30-minutersintervall under större delen av dygnet men under maxtimmarna gick man upp till 15- minuterstrafik. På dessa omlopp som omfattade cirka tre timmar använde man ofta vid utsättningen Kajsa Warg-principen, alltså man tager vad man haver. Fast det skrev aldrig Kajsa Warg, som inte heller hette Kajsa utan Christina.



PXO741 på linje 301 till Tranemo och Gislaved. Kjellgrens körde denna linje från 1992 på eget avtal med Älvsborgstrafiken och köpte då tre Fifty för detta. Från sommaren 1995 körs linjen av Buss i Väst, men Kjellgrens fortsatte att köra där som delägare.
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

yngrot

Trevliga bilder och man lär sig nått nytt varje gång man ser dina fina bilder..
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina