Bussar i Farsta i augusti 1993, del 3 (av 3)

Startat av Staffan Sävenfjord, 17 juli 2012, 16:36:03 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Staffan Sävenfjord

Så de sista bilderna från Farsta för den här gången. Men det blir mer bilder på de bussar som gick i stället för tågen men då är de från Älvsjö.

HGJ561.


DDL694.


APF301 var från början Wasatrafik 486, vilket fortfarande syns på bussen. Sedermera blev den Edsbyns Buss och Bollnäs Buss.


ORB213.


PJP966.


Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

Kvarne

Mycket fina bilder Staffan! Kul med 5881 och 6934 på linje 831...Var det en linje Hammarby körde eller var den inlånad till Handen?
Mvh Kvarne
-----------------------------------------------
You know I love you but I just can't take this
You know I want you, but I'm in too deep

HJP

****
Tack så mycket!
Särskillt H10:an, gillar jag  :)

HJP

Bussmicke

Jätte kul att se,  det väcker minnen från den tiden då man var ny på fältet och allt vat nytt och kul att upptäcka.
Sitter och skannar in lite gamla vagnlistor från den tiden.

//Bussmicke
www.bussmicke.se
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Anders Lundén

Citat från: Bussmicke skrivet 17 juli 2012, 19:01:42 PM
Jätte kul att se,  det väcker minnen från den tiden då man var ny på fältet och allt vat nytt och kul att upptäcka.
Sitter och skannar in lite gamla vagnlistor från den tiden.

//Bussmicke
www.bussmicke.se

"Ny på fältet"? De yngre herrarna här på forumet tror nog att du fotat bussar sedan bussen tillkom. Inte har du väl varit ny :)
Har du också bilder från ersättningen 93 så är de jättevälkomna!
Anders

Anders Lundén

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 17 juli 2012, 16:36:03 PM
Så de sista bilderna från Farsta för den här gången. Men det blir mer bilder på de bussar som gick i stället för tågen men då är de från Älvsjö.



Staffan, stort tack för bilderna i alla tre Farstadelarna. Har du fler på van Hoolerna och/eller de inlånade Göteborgarna så är du välkommern med ännu mer :) Naturligvis med andra bilder också.
Att van Hoolerna ens höll ihop är nog att betrakta som ett under. Flera av dem var rejält slitna och i dåligt skick. Men en kärntrupp med förare framkom och man valde då mer eller mindre "personlig vagn" bland van Hoolerna. Att förarna då lärde känna "sin" buss gjorde att de höll hela vägen i mål. Vill dock minnas att 5385 togs ur trafik innan ersättningen var klar då ramen på bussen rostat av. 5361 o 5368 var under några år placerade i Handen som ordinarie linjevagnar i börja på 90-talet, minns dock ej exakt när.
// Anders

Bussmicke

Bilder på 5361+5368 i Handen finns,  likaså ersättningen 1993

//Bussmicke
www.bussmicke.se
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Bussmupp


Ulf Berlin

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 17 juli 2012, 16:36:03 PM

ORB213.


Trevligt att du fick med både äldre och nyare typ av tunnelbanevagnar på bilden :D
902 var väl internnumret på personalbusarna till Muskö,men var kanske här stand-by buss för ersättningen?/Ulf

Staffan Sävenfjord

Citat från: Ulf Berlin skrivet 18 juli 2012, 12:39:57 PM
Trevligt att du fick med både äldre och nyare typ av tunnelbanevagnar på bilden :D
902 var väl internnumret på personalbusarna till Muskö,men var kanske här stand-by buss för ersättningen?/Ulf

Tunnelbanevagnarna i bakgrunden har jag inte ens tänkt på. Nej, 902 var nog på Muskö-linjen. Dessa bilder är tagna vid Kroppaplan (alltså Farsta T-banestation) och det är ju en liten bit till Farsta strand varifrån ersättningsbussarna gick.

Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

admin

De inlägg som istället kom att handla om Cx-vagnar vid samma tid har knoppats av till en egen tråd.

Den återfinns på "Ordet är fritt" och nås via länken.
Cx-vagnar i Farsta i augusti 1993

// Admin