Silverlinjen Stockholm - Öland [Fråga]

Startat av Buzzlover, 21 maj 2019, 10:52:35 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Buzzlover

Hej! Jag har ett svagt minne av att jag sett en Rasken MAN Regio (KLT Expressbuss) i Stockholm för x-antal år sedan (kan lika gärna vart över 10 år sedan) och min fråga är då, hände det att Swebus/Nobina hoppade som akutast ersättning under den hårt trafikerade sommaren då Tomas buss/Silverstrands kan ha haft fordonsbrist?
Mina bilder på Kollektivtrafiken hittar ni här:
https://www.instagram.com/swedishtransit/

Barndomsdrömmen är äntligen uppfylld, den 10 Februari 2021 blev jag tillslut Busschaufför!

Kristian

Citat från: Buzzlover skrivet 21 maj 2019, 10:52:35 AM
Hej! Jag har ett svagt minne av att jag sett en Rasken MAN Regio (KLT Expressbuss) i Stockholm för x-antal år sedan (kan lika gärna vart över 10 år sedan) och min fråga är då, hände det att Swebus/Nobina hoppade som akutast ersättning under den hårt trafikerade sommaren då Tomas buss/Silverstrands kan ha haft fordonsbrist?
Jag gissar att den i så fall hoppat in på Swebus Express linje 835 Stockholm-Kalmar(-Byxelkrok), där har Raskenbussar förekommit.

Sundås

Jag skulle också säga att det med största sannolikhet var på linje 835 som den gick i så fall (har tidigare arbetat på Tomas Buss).

Mina bussbilder hittar du på www.sundas.se

Ztefan

Jag vill själv också minnas att vid några enstaka tillfälle fallerade Expressens vagnar, vad som att fanns och tillgå på Nobina.s depå i Kalmar var MAN utrustade för lite större bekvämlighet var MAN raskenmålade, så då fick det bli en sådan vagn.

Lars-Håkan_E

Citat från: Ztefan skrivet 06 juni 2019, 13:06:01 PM
Jag vill själv också minnas att vid några enstaka tillfälle fallerade Expressens vagnar, vad som att fanns och tillgå på Nobina.s depå i Kalmar var MAN utrustade för lite större bekvämlighet var MAN raskenmålade, så då fick det bli en sådan vagn.
'

Under alla år som Raskendesignen existerade gick det sådana bussar till Stockholm, allt från Volvo/Säffle till vanHool

Bussmicke

Finns 835 kvar i form av FlixBus eller är det bara Silverlinjen kvar?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Fredde

Citat från: Bussmicke skrivet 08 augusti 2019, 18:55:12 PM
Finns 835 kvar i form av FlixBus eller är det bara Silverlinjen kvar?

Flixbus kör sträckan, minns dock inte om den heter 610 eller 612 trots att jag har mötte den ett otal gånger... :P
Deras hemsida tar inte upp ett enda linjenummer vad jag kan se, så där blir man inte heller hjälpt.

Buzzlover

Citat från: Bussmicke skrivet 08 augusti 2019, 18:55:12 PM
Finns 835 kvar i form av FlixBus eller är det bara Silverlinjen kvar?
Flixbus alla linjer som skulle kunna tänkas ersätta 835:an går bara till Kalmar, avgången till Borgholm är borta.
Flixbus två linjer är 607 (Stockholm - Jönköping - Kalmar) och N612/612 (Nattversionen går Uppsala - Stockholm - Kalmar - Malmö - Köpenhamn medans vanliga 612 kortas av till endast Kalmar)
Mina bilder på Kollektivtrafiken hittar ni här:
https://www.instagram.com/swedishtransit/

Barndomsdrömmen är äntligen uppfylld, den 10 Februari 2021 blev jag tillslut Busschaufför!

Fredde

Någon som vet om det alltid är en dubbeldäckare (med cykelställ bak!) från Hamburg som kör N612?
Ser dessa (HH-reggade) ofta vid 6:30-7:00-tiden på Cityterminalen när den ankommer från södern....