Närtrafiklinjer som aldrig ens rullat läggs ner…?

Startat av IvveRivve004, 03 mars 2023, 09:20:41 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

IvveRivve004

Hej!
När jag kollade på SL:s hemsida stod där något som jag förstod mindre än ingenting av. Där stod det att närtrafiklinjerna 912 i Årsta och 941 i Spånga läggs ner på grund av för få resenärer. Det jag inte förstår är: Sen när har dessa linjer rullat inom SL-trafiken? Jag har inte sett att det stod något om dem. Och ska inte 940-linjer vara närtrafiklinjer i Nacka och Värmdö? Siffran i mitten på alla närtrafiklinjer är ju alltid baserad på den första siffran i linjenumret på alla andra tresiffriga linjer som trafikerar området där de rullar.

virtual1

#1
Har de varit fulla de som skrev artiklarna på hemsidan? Som du skriver så existerar inte dessa linjer mig veterligen, inte skyltade åtminstone. Här är en lista över alla som existerar: https://fardtjansten.regionstockholm.se/nartrafik

Men vid lite närmare funderingar så undrar jag om det inte rör sig om just oskyltade linjer - 911 (som jag tror existerar fortfarande som den gamla Vällingby-flexen, dvs. en närtrafik som du ringer och beställer) kan ju ha sin motsvarighet i linje 912 då som en beställd variant i Årsta? och 941 då i Spånga???? - för 914 existerar ju fortfarande, så en 912 och en 913 borde ju funnits/finnas.

B10M


virtual1

Ah - tack B10M, då är det nog som jag säger att de var oskyltade bara eftersom de behövt beställas!