Vilka upphandlingar väntar vi svar på närmast?

Startat av virtual1, 16 maj 2013, 11:47:12 AM

0 Medlemmar och 10 gäster tittar på detta ämne.

Bussmicke

Citat från: Ebermark skrivet 23 januari 2023, 07:45:25 AMKan komplettera med att avtalet som Connect Bus vann i västra Östergötland på 37 bussar inte blev överprövat. Så där är avtal tecknat och trafikstart kan ske som planerat i juni 2024.

Jag trodde detta var i år som det skulle ta slut för Bliva Buss. Är det nån Blivatrafik som försvinner i år?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Svenn Erik Nielsen


BSB101

Citat från: Peter Rost skrivet 25 april 2023, 23:58:58 PMhttps://www.bussmagasinet.se/2023/04/tre-foretag-konkurrerade-om-sls-senaste-miljardupphandling/

//Peter

Citat från artikeln:
CitatKostnaderna för trafiken väntas bli lägre jämfört med befintliga avtal, skriver SL-chefen David Lagneholm.

Visst att det finns saker att effektivisera men alla kostnader som företaget har ökar så frågan blir vad man kommer spara in på för att kunna utföra trafiken med tillräcklig lönsamhet?


Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

B8RLE

Bråket mellan Keolis och Nobina gällande Råsta/Lunda och SSV är slut - https://www.mitti.se/nyheter/slutbrakat-nu-lossnar-det-for-elbussarna-6.3.85810.1867125988
Båda har dragit tillbaka sina överklaganden.
/B8RLE
Skolelev med intresse för bussar. Kan hela SL-trafiken utantill!

Lars-Håkan_E

För att vara korrekt så är det enbart Nobina som har återkallat ett överklagande.
Keolis fick negativa resultat i såväl Förvaltnings - som Kammarrätterna.

B8RLE

På tal om upphandlingar i SL-land, några nyheter om upphandlingen för Kallhäll och/eller upphandlingen för Tyresö/Handen-Jordbro-Nynäshamn?
/B8RLE
Skolelev med intresse för bussar. Kan hela SL-trafiken utantill!

Alpus260SR

Ängelholms kommun meddelade tilldelningen av skoltrafiken i kommunen idag där Röke Buss fortsätter köra område 1 och Nobina, något otippat, tar över område 2 och 3 från Bergkvara buss.

Beslutet kan fortfarande överklagas annars sker trafikstart 2023-07-01

Ted Selander

Citat från: Ted Selander skrivet 23 mars 2023, 05:49:06 AMFörvaltningsrätten avslog överklagan från Mohlins Bussar, men de har valt att söka prövningstillstånd i Kammarrätten.
Tydligen inget prövningstillstånd. Vy Buss ska nu skriva på det nya avtalet. Källa: Vy.

Erling.L

Varit på GS 9603-0111 0312-1306 Keolis från 130616 o inte att sammanblandas med min namne på Swebus

buskörare

Jag har hört att även VR överklagat SL's E43

Erling.L

Kammarrätten ger Keolis rätt gällande Hisingen och expressbuss paketet

för se om nån försöker gå vidare med det, annars är det 10 dagars avtals spårr.

Varit på GS 9603-0111 0312-1306 Keolis från 130616 o inte att sammanblandas med min namne på Swebus

Bussmicke

Trevligt vilka linjer var det det gäller? Är det de linjer man kör i sommar på Hisingen men Vilka expresslinjer?

/Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Alpus260SR

Citat från: Alpus260SR skrivet 02 juni 2023, 17:36:15 PMÄngelholms kommun meddelade tilldelningen av skoltrafiken i kommunen idag där Röke Buss fortsätter köra område 1 och Nobina, något otippat, tar över område 2 och 3 från Bergkvara buss.

Beslutet kan fortfarande överklagas annars sker trafikstart 2023-07-01

Bergkvarabuss har begärt överprövning hods förvaltningsrätten och vill att den rättas eller görs om helt och hållet.

Anbudsunderlaget har haft en hel del brister, mycket frågor på det har inkommit under anbudstiden och spridningen på anbuden var ganska stor. Anbudsunderlaget kom ut i april , skulle vara inlämnat den 29 maj och trafikstart den 1 juli. Snabba ryck.

Kan hänga ihop med en misslyckad färdtjänstupphandling förra året som kommunren fick göra om vilket gjorde att skolskjutsupphandlingen kom i skymundan.

Nu får vi se vad förvaltningsrätten säger.