SL 116 återgång till annan körväg i Vinsta

Startat av Jimmy, 17 december 2019, 18:30:01 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

buskörare

Citat från: zjbus skrivet 30 december 2019, 19:16:33 PM
Ok, bussar som stannar vid många, täta hållplatser finns överallt i landet och är inget speciellt Stockholmsfenomen.
Om nu SL:s blåa bussar som alltså stannar vid färre hållplatser kallas för mjölkpall så kan man ju fundera på vad de röda som alltså stannar vid fler hållplatser kallas för?

Jag har aldrig sagt nått om att det skulle vara annorlunda på andra ställen.

zjbus

Citat från: buskörare skrivet 31 december 2019, 11:18:15 AM
Jag har aldrig sagt nått om att det skulle vara annorlunda på andra ställen.
Du skrev SL's blåbussar är ju annars sånna som ska stanna vid färre hållplatser och därmed också kör förbi hållplatser man paserar men ändå inte har stopp vid.
Det kan ju tolkas som att det är något speciellt som gäller med just SL:s blåa bussar.
En linje har ju sin givna sträckning och hållplatser, förstår inte meningen med att köra olika linjer med olik lackerade bussar något som jag inte heller tror att de flesta resenärer förstår meningen med.

Karsten

Citat från: zjbus skrivet 31 december 2019, 13:04:19 PM
Du skrev SL's blåbussar är ju annars sånna som ska stanna vid färre hållplatser och därmed också kör förbi hållplatser man paserar men ändå inte har stopp vid.
Det kan ju tolkas som att det är något speciellt som gäller med just SL:s blåa bussar.
En linje har ju sin givna sträckning och hållplatser, förstår inte meningen med att köra olika linjer med olik lackerade bussar något som jag inte heller tror att de flesta resenärer förstår meningen med.

Herre jösses, vilket tjafsande. Se nu till att skaka hand och erkänn att ni båda är lite bättre än alla andra, så ska det nog bli ett trevligt nyår för oss alla.

God fortsättning! :)

admin

Sådant som rör färger på bussar, hur SL:s stomlinjer fungerar mm. finns det redan flera trådar om alternativt att den som känner sig hugad kan starta en ny tråd på temat. Då tråden i övrigt inte längre har något mer med ursprungsfrågan att göra så låses den härmed.