Nu är luckan i Arrivas 69xx-serie stängd...

Startat av Mikael T Nilsson, 21 mars 2020, 18:15:12 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mikael T Nilsson



...i och med att de nya Norrortsvagnarna Arriva 6948 och 6949 anlänt.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Mikael T Nilsson

Kul Micke!

Man kan fortfarande se en hel del blå Volvo B9S på Norrorts stomlinjer 178 och 670, så de nya MAN-bussarna ersatte inte de kvarvarande äldre Volvoledvagnarna. Dessa äldre vagnar lär nog rulla avtalsperioden ut, d v s fram till våren 2021. Då är de 16 år gamla.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

buskörare

#3
I Vaxholm vill vi helst ha kvar B9:orna ett tag till. Flera av oss kör hellre dom än MAN.




Adminåtgärd: Citat av direkt föregående inlägg borttaget med hänvisning till regel # 9.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Mikael T Nilsson

Citat från: buskörare skrivet 04 juni 2020, 15:01:40 PM
I Vaxholm vill vi helst ha kvar B9:orna ett tag till. Flera av oss kör hellre dom än MAN.




Adminåtgärd: Citat av direkt föregående inlägg borttaget med hänvisning till regel # 9.

Ja, B9S-vagnarna är ju den sista modellen ledbuss med "dragvagn". Förmodligen fasas de flesta ut under 2021/2022. Kanske Transev Märsta har kvar sina nyaste B9 efter det. Vad som händer med Nobina Norrtäljes modernare B9S från 2011 när Transdev blir entreprenör där 2021 vet vi inte än.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.