Nya bussar till Keolis Dalarna (Nu finns det äntligen bild)

Startat av Elliott_p, 11 januari 2020, 00:26:13 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Elliott_p

Volvo bussarna från Göteborg har anlänt Dalarna, här ser vi en av dem stå vid Borlänge depån (foto:privat)


virtual1


Peter Öden

Hej !

Jag ser heller ingen bild.
På tal om nya bussar till Keolis Dalarna ska det i augusti komma 8 Volvo 8900 boggie.

Mvh Peter Ö

Elliott_p

Citat från: virtual1 skrivet 11 januari 2020, 08:57:04 AM
Ser ingen bild....

Märkligt, för jag kunde se bilden från min mobil fast jag inte var inloggad

Elliott_p

Citat från: Peter Öden skrivet 11 januari 2020, 10:28:36 AM
Hej !

Jag ser heller ingen bild.
På tal om nya bussar till Keolis Dalarna ska det i augusti komma 8 Volvo 8900 boggie.

Mvh Peter Ö

Keolis Dalarna verkar favorisera Volvo, kanske det beror på att det finns en volvo verkstad vid depån i Borlänge.

Erling.L

Citat från: Elliott_p skrivet 11 januari 2020, 12:27:15 PM
Keolis Dalarna verkar favorisera Volvo, kanske det beror på att det finns en volvo verkstad vid depån i Borlänge.

kan vara för att du har rättighet o se den men länken inte har det
Varit på GS 9603-0111 0312-1306 Keolis från 130616 o inte att sammanblandas med min namne på Swebus

Elliott_p

Citat från: Erling.L skrivet 11 januari 2020, 13:23:01 PM
kan vara för att du har rättighet o se den men länken inte har det

Okej men kan man på något annat sätt att lägga upp bilden?

Ersa

Om du tittar på den enormt långa länktexten du lagt upp, ser du att det ingenstans i den står någon filändelse som t.ex .jpg, vilket forumets gränssnitt oftast kräver.

Elliott_p

Citat från: Ersa skrivet 11 januari 2020, 14:16:49 PM
Om du tittar på den enormt långa länktexten du lagt upp, ser du att det ingenstans i den står någon filändelse som t.ex .jpg, vilket forumets gränssnitt oftast kräver.

Finns det något sätt att man kan konvertera bilden till en länk från sin dator?

Fredde

Citat från: Elliott_p skrivet 11 januari 2020, 14:59:58 PM
Finns det något sätt att man kan konvertera bilden till en länk från sin dator?

Ladda upp bilden på exempelvis http://www.bilddump.se/, en sida som inte kräver registrering.
Jag använder ovanstående, bara att leta upp filen, välja hur många timmar den ska visas, exempelvis 99999.
Sen får man en länk som bara är att klistra in här.

Erling.L

här nere i Götet har snacket vart att de skulle varit till Säffle först för omlack men verkar inte stämma ser det ut som

men hoppas de funkar bättre däruppe än de gjort på Grimbo
Varit på GS 9603-0111 0312-1306 Keolis från 130616 o inte att sammanblandas med min namne på Swebus

pn81

Citat från: Elliott_p skrivet 11 januari 2020, 12:27:15 PM
Keolis Dalarna verkar favorisera Volvo, kanske det beror på att det finns en volvo verkstad vid depån i Borlänge.
Det kanske spelar in att Volvoverkstaden ligger så nära. Jag kan också tänka mig att det har att göra med att våra nyaste Scaniabussar (lågentréboggibussar årsmodell 2016) har och har haft mycket karossrelaterade problem och man har kanske inte fått så mycket hjälp från Scania som man hade kunnat önska samtidigt som våra nyaste Volvobussar (tvåaxliga normalgolvsbussar årsmodell 2017) fungerar väldigt bra och om det skulle uppstå något problem så är de på Volvoverkstaden oerhört hjälpsamma.

Citat från: Erling.L skrivet 11 januari 2020, 18:20:37 PM
här nere i Götet har snacket vart att de skulle varit till Säffle först för omlack men verkar inte stämma ser det ut som
Jag har också hört att de ska gå via Säffle för att fixa någonting (ombyggnad av något slag kanske?) men jag vet inte om det är tänkt att just lackeringen ska ske i Säffle eller i Borlänge.

Citat från: Erling.L skrivet 11 januari 2020, 18:20:37 PM
men hoppas de funkar bättre däruppe än de gjort på Grimbo
Om det har varit problem med dem så hoppas jag också att de fungerar bättre i Dalarna.

Erling.L

alla 9 är nu ur trafik i Götet o vissa av dem åker i slutet på veckan till Säffle
Varit på GS 9603-0111 0312-1306 Keolis från 130616 o inte att sammanblandas med min namne på Swebus

Bussmicke

Tur att jag gjorde en insats med kameran 20912så jag har dem.

//Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Erling.L

Varit på GS 9603-0111 0312-1306 Keolis från 130616 o inte att sammanblandas med min namne på Swebus