4 undringar på Sven Carlsson (Gnosjö)

Startat av Ove Bojarp, 13 juli 2007, 15:43:13 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ove Bojarp

Jag har diabild på OPA 703 med invnr. 28, i sbh är ATH 081 angiven med det invnr. När försvann isåfall OPA 703? Diabilden på KJB 689 kunde jag inte se inv.nr på, hade den inget?  kopian på UBJ 382 kan jag inte heller se invnr på, hade inte heller den något? Papperskopian på JOG 729 visar invnr 36, sbh säger invnr 56, har den bytt invnr?

Thomas Schulz

SCT införde inv. nr. när de första mobiltelfonerna monterades. KJB 689 hade nog således ingen inv. nr. UBJ 387 har nr. 62. Ja, JOG 729 har bytt inv. nr. till 56. Tror det var omkring 2002. Så har ligger det till: SCT har ett dotterbolag som heter Gnosjö Trafik. GT bedriver åkeriverksamhet. Tillsammans har företagen en 100-serie hos en teleoperatör. De 2 sista numren i mobilnumret är inv. numret. 0-49 disponeras av GTAB och 50-99 disponeras av SCT. När den köptes -02 höjdes alla bussinv. nr 20. 36 blev alltså 56 (PNR 718 som förr hette 37 blev 57 osv). I dagligt tal hos SCT använder vi aldrig inv. nr. Vi benämner bussarna med siffrorna i reg. numret.

Thomas