Fråga om Nacka/Värmdö !!

Startat av at1981, 05 juli 2007, 10:24:57 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Walter

Citat från: at1981 skrivet 06 juli 2007, 08:03:08 AM

Hejsan!

Vad är det för vagntyp/vagntyper på dessa 18 Blekingevagnar? (Nomral, boggi eller led)
Hurdan är komforten? (Icke regional eller regional)

Det är Bogievagnar av typen Vo/Säffle 2000NL med lågentre
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Bo Rosengren

Självklart kan de s.k. fjollorna vara kvar hos Nacka/Värmdö. Det har blivit någon slags fixering vid att dessa bussar skulle vara särskilt eländiga. Själv tycker jag de är bra. Jag har frågat runt lite bland kamraterna på garagen och stärkts i min övertygelse om att det är litet fåtal högljudda bland medarbetarna som - bl.a. här i detta forum - klagar på dessa bussar. Högst sannolikt är det fråga om förarfel som hänger samman med bristande handhavandeförmåga. Så mycket mer komplicerat behöver det inte vara. Det kanske vore läge att mobiliera ett gäng fjollkramare i debatten, om det inte vore så fruktansvärt tröttsamt ...

Fredde

Jag tillhör den skaran, och vi är många, som inte kommer gråta den dagen dom rullar iväg...  ;D

Handhavandefel från vår sida? Nejdu, knappast....

/Fredde

Karsten

Jag ställer mig jämte Fredde!

Vissa av dem är helt hemska, vissa av dem är nästan okej att köra. En del av Björknäsfjollproblemen kan säkert bero på att det är de första fjollorna som byggdes, de som levereras nu för tiden är säkert bättre att köra. Volvo har gjort enorma förbättringar på B9S jämfört med fjollorna. B9S är i många fall riktigt trevliga att åka omkring med, på rätt linjer vill säga.

Fredde

Absolut... Tänk om B9S hade varit lika gungig och svajjig. Vilken syn!  ;D

Menar.. man kan ju inte ha en buss som vissa inte kan köra pga att dom får problem med rygg etc. Det medför vagnbyte och allt vad det drar med sig.
Som sagt, vårt område är inte riktigt lämpat för dessa vagnar. Tror dom kommer passa bättre dit dom skickas och vi får en busstyp som många gillar.


/Fredde

homer

Busstypen passar alldeles förträffligt i Björknäs,

att byta till B10B med cykeldäck och voith låda är ett riktigt nerköp

Fredde

Nej nej... Dom ligger ju som ett strykjärn på vägen :) 55-vagnarna är ingen hit, speciellt inte på Stavsnäsvägen.

/Fredde