Huvudmeny

En B9S... eller?

Startat av Fredde, 19 juni 2007, 22:43:24 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Fredde

Åkte förbi Volvo i Huddinge ikväll. Kunde inte missa bussen längst bort i bilden...




Framifrån och från sidan, vad jag kunde se, ser den ut som vilken B9S som hellst. Men "baken" ser lite annorlunda ut, med reg.skylten över "reklamplatsen"...

Är detta en "ansiktslyft" version? Av lacken att dömma är det en ny vagn som ska gå i SL-trafiken. Inget inv. nummer eller så fanns..

Vad tror eller vet ni?

/Fredde

Bussmicke

En hågad gissning är Busslink Råsta.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Fredde

Okej, ja den kommer urskilja sig.  ;D


Dessutom var det en rejäl AC-anläggning på taket... Alla väljer ju inte det numera på sina dito  :-X

/Fredde

Esbjörn

Nej, den ansiktslyfta versionen fick nummerskylten nedflyttad.

Mig veterligen finns det bara två B9S med gamla bakdelen, de två förserievagnarna:
TLD631 som ägs av Ringarums Busstrafik och då med all sannolikhet är Ötraflackad.
UDX894 som är SL-lackad och har rullat som lånebuss lite varstans i landet - jag sätter en kanelbulle på att det är den du fotat!

Fredde

Ahaaa...

Så kan ju vara fallet, men den står skriven på Volvo i Göteborg  ???
Sen fanns inte de kromade hjulsidorna kvar, vad jag såg...

Men som sagt, ska inget säga då jag är osäker..

/Fredde

Walter

Citat från: Fredde_J skrivet 19 juni 2007, 22:43:24 PM
Åkte förbi Volvo i Huddinge ikväll. Kunde inte missa bussen längst bort i bilden...




Framifrån och från sidan, vad jag kunde se, ser den ut som vilken B9S som hellst. Men "baken" ser lite annorlunda ut, med reg.skylten över "reklamplatsen"...

Är detta en "ansiktslyft" version? Av lacken att dömma är det en ny vagn som ska gå i SL-trafiken. Inget inv. nummer eller så fanns..

Vad tror eller vet ni?

/Fredde


Ser att Veolias gamla Malmöbussar börjar sprida sig över landet! I helgen såg jag ca ett tiotal kvar på depån.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Magnus_J

Citat från: Bussmicke skrivet 19 juni 2007, 23:04:03 PM
En hågad gissning är Busslink Råsta.

fast de nya som kommer ska de flesta iaf vara blå ;)

Fredde

Okej.. den enda blåa som stod där var 6117 från Naccka/Värmdö... sen sågs 6074 också, den närmast i bilden.

/Fredde

Anders Lundén

Vet inte om mysteriet har lösts. Men UDX894 är det som står/stått hos Volvo Huddinge.

Den gröne vill jag minnas är 3315.

//Anders

Bussmicke

Svaret på båda frågorna äro följande..:



//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Walter

Hoppas för guds skull att 3315 körts upp på lastbil och att inte någon behövt köra upp den!
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Peter L

Citat från: Walter skrivet 12 juli 2007, 22:35:29 PM
Hoppas för guds skull att 3315 körts upp på lastbil och att inte någon behövt köra upp den!

Busmarket har 14 stycken av dessa (3301-3330 alltså) till salu och där anges condition till "Very Good" så det gick säkert att köra upp den utan problem...  ;)

Walter

Citat från: Peter L skrivet 13 juli 2007, 07:48:05 AM
Busmarket har 14 stycken av dessa (3301-3330 alltså) till salu och där anges condition till "Very Good" så det gick säkert att köra upp den utan problem...  ;)



Dom övriga som står hos Volvo och Veolia i Malmö var väl för bra för att säljas!  8)
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Ersa

En kanelbulle till Esbjörn!  ;D

Rickardo

Citat från: Peter L skrivet 13 juli 2007, 07:48:05 AM
Busmarket har 14 stycken av dessa (3301-3330 alltså) till salu och där anges condition till "Very Good" så det gick säkert att köra upp den utan problem...  ;)


ha ha... 3317 var min favorit. Det gick inte somna i denna buss hur man än försökte. Den skuttade runt som en kanin i slutet av sin karriär och när man kom upp i 2ans växel så växlade den inte upp alls hur mycket det trycktes på gasen. Tillslut hoppade den till med ett jätteryck och hoppade fram som en kanin. Very good...ja visst om man gillar att skutta..