Göteborg 1993, Swebus Express på Riktigt.

Startat av Bussmicke, 11 november 2023, 00:13:34 AM

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Walter

En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Bussmicke

Mycket, Det är en otroligt skön känsla att sitta och se alla gamla bilder när man scannar in dem.

/Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Walter

En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Ulf Berlin

Var denna typ av hållplatstavla vanlig för SWEX?/Ulf

Bussmicke

Citat från: Walter skrivet 11 november 2023, 20:48:46 PMVisa gärna fler

Lugn, det kommer. Håller på att skanna in hela Swebus och det är ett enormt jobb. Har hå¨llit på i 1½ vecka och är framme vid 0610.

/Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Fredrik Gelin

Känns betryggande att veta att du inte är sysslolös i vinter...
Desto trevligare för oss andra då som har något att se fram emot hela vintern.
Just Alizee är en av mina favoriter från 90-talet, så jag ser fram emot fortsättningen.

Skickat från min SM-G981B via Tapatalk

Bussmicke

Just Alizee det finnas för mycket som helst av.

/Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Christer K

Citat från: Ulf Berlin skrivet 16 november 2023, 15:44:39 PMVar denna typ av hållplatstavla vanlig för SWEX?/Ulf
Inte vad jag minns körde linje 801 Örebro - Kristinehamn - Göteborg och omvänt till de ändrade linjen 801 Örebro - Mariestad -Göteborg. De flesta stolpar hade topp där det endast Swebus Express inget linjenummer eller annat. Det som fanns på stolpen var turlistan för linjen som gick där.
// Christer
Började med buss april 1976 Örebro Trafik AB, AB Omnibus, Göteborgs Spårvägar, Linjebuss, Swebus Express, Swebus, ETT Trafik AB, Närkebuss, Flexima (körde åt Eurolines),Ragn-Sells AB. Bus4you mars 2020.

Ulf Berlin

Citat från: Christer K skrivet 20 november 2023, 00:30:45 AMInte vad jag minns körde linje 801 Örebro - Kristinehamn - Göteborg och omvänt till de ändrade linjen 801 Örebro - Mariestad -Göteborg. De flesta stolpar hade topp där det endast Swebus Express inget linjenummer eller annat. Det som fanns på stolpen var turlistan för linjen som gick där.
// Christer
Tack för detta.
Kommer inte heller ihåg att dessa tavlor syntes ofta./Ulf