Vad händer med Google Maps vägbilder?

Startat av Stefan K, 17 september 2010, 18:45:36 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Christer K

Citat från: HJP skrivet 05 juni 2011, 00:24:57 AM
****
Jag hade en Google Maps-bil framför mig på Slussen i Stockholm, igår, fredag. Den snurrade runt i Slussens krumbukter, så jag antar att den filmade. Den såg ut som den i Lars inlägg ovan.

HJP
Denna från Örebro i fredags, denna med röd på taket.



/ Christer K
Började med buss april 1976 Örebro Trafik AB, AB Omnibus, Göteborgs Spårvägar, Linjebuss, Swebus Express, Swebus, ETT Trafik AB, Närkebuss, Flexima (körde åt Eurolines),Ragn-Sells AB. Bus4you mars 2020.

Lars

Då finns det minst 2 googlebilar ute på vägarna 1 med blå topp och en med röd!

riiga

En här i Linköping tidigare i veckan. Vet dock ej färg.


Ted Selander

En i Mjölby i går, den första jag sett någonsin.

/Ted

Corny

Den första Google Maps bil jag sett såg jag i morse i utkanterna av Vadstena. Den var danskregistrerad. Ganska nära stod en danskregistrerad husvagn inkörd under några träd. Men vet inte om dessa båda danska fordon har något samband.

Corny

slow train coming

Bilderna på google maps har uppdaterats minst en gång i Jönköping. Någon som vet om man kan se dom gamla
bilderna. Detta gäller även Eniro och Hitta.se som också verkar vara up to date. Skulle vara kul och se hur mycket
som ändrats på några år.

Danne B.

Såg den där GoogleMaps-bilen vid Ekerövägen (vid Orangeriet ungefär) på Lovön utanför Stockholm för några dagar sedan...

//Danne

mushkot

Jag har sett en google maps-bil 4 (!) olika gånger här i Hässleholm under sommaren. Vet dock inte om det var samma bil.

Ersa

Citat från: slow train coming skrivet 14 augusti 2011, 19:35:33 PM
Bilderna på google maps har uppdaterats minst en gång i Jönköping. Någon som vet om man kan se dom gamla
bilderna. Detta gäller även Eniro och Hitta.se som också verkar vara up to date. Skulle vara kul och se hur mycket
som ändrats på några år.

Google Earth har faktiskt lagt in historiska satellitbilder i sin databas, ända bak till 2001. Så konceptet med att bläddra tillbaka har börjat komma.

Patrik

Den här siktades vid OKQ8 i Vittangi 10/9 2011:

Klicka på bilderna för att göra dom större!

Om bilderna inte syns, gå in här först: http://phbuss.1g.fi
Sen tillbaka till Bussnack och uppdatera sidan


www.phbuss.se - Bussbilder från hela Sverige

Stefan Lindberg

Jag såg denna bilen på E6:an i Mölndal härom dagen.
Inte Google men Cowi ... vad det nu kan vara  ::)


Lars

COWI har jag aldrig hört talas om tidigare men de finns på nätet och fotar vägar gör de, troligtvis på uppdrag åt någon annan.
Eniro kanske? eller hitta? vem vet
http://www.cowi.com/menu/NewsandMedia/News/GeographicalInformationandIT/Pages/COWIphototechnologyreadytoroll.aspx

Freke

Citat från: Lars skrivet 12 september 2011, 23:04:51 PM
COWI har jag aldrig hört talas om tidigare men de finns på nätet och fotar vägar gör de, troligtvis på uppdrag åt någon annan.
Eniro kanske? eller hitta? vem vet
http://www.cowi.com/menu/NewsandMedia/News/GeographicalInformationandIT/Pages/COWIphototechnologyreadytoroll.aspx

Cowi är stora när det gäller flygfotografering för kartering, och principen att fota på backen är ju densamma. Med all säkerhet är det på någon annans uppdrag de fotar.