2+1 = Busshalvljus som det var förr

Startat av Ersa, 25 oktober 2007, 20:53:14 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ersa

När vänstra halvljuset ger upp kan man tända dimstrålkastarna för "se bättre ut".
Nej, att köra lagligt med enbart dimstrålkastare och parkeringsljus går inte, ty halvljuset går aldrig att släcka när motorn är igång.







Solarisbussarna är duktiga på att varna över fel. Tyvärr låter dock alla varningsljud nästan likadant.
"Uuuu-uuuu-uuuu" när man blinkar. "Uuuu-uuuu... ih! uh! uuuu-uuuu" om någon trycker på stoppknappen medan man blinkar. Ljudet som låter när detta felmeddelande dyker upp är samma som stoppsignalen, samt barnvagnsknappen.

Simon A

Vad snygg den här bussen var. Särskillt att den är helt ren i fram tyckte jag om. Snygga bilder.

//Simon

homer

går de inte att sätta på parkeringsljus?

Cyklisten


jocke

Jag förändrar era liv med detta inlägg

robbes

en fråga vad i sjutton är stroömkretsen???????

Nicklas Vasa

Det var tider det, när 112:orna hade tre halvljus, två på högersida, för att resenärer vid hållplats skulle synas bättre....

Axel

Citat från: Nicklas Vasa skrivet 26 oktober 2007, 15:36:05 PM
Det var tider det, när 112:orna hade tre halvljus, två på högersida, för att resenärer vid hållplats skulle synas bättre....
Inte bara 112or.

De enda fordon som fick ha extraljus till de två halvljusen var bussar i linjetrafik och ambulanser.

yngrot

Verspieder hann du kolla hur tomten har det i sitt bo ;)
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina