215 mot Bälgviken...

Startat av Taunusch, 16 oktober 2010, 18:41:24 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Taunusch

Veolia Transport 3734 på 13.00-avgången från Eskilstuna bussterminal mot Bälgvikens station i onsdags, här på Kyrkogatan...




KG

"j***a rondellj***l" tänker föraren och manglar över den förhöjda delen.  ;D

Taunusch

Annars verkar många vara livrädda för att klättra upp där.... som om det vore förbjudet.

Carl Eric

Citat från: KG skrivet 16 oktober 2010, 19:12:45 PM
"j***a rondellj***l" tänker föraren och manglar över den förhöjda delen.  ;D

Välkommen till 474 "rondelldansen" i Gustavsberg, vid Värmdö kommunhus!
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

KG

Citat från: Taunusch skrivet 16 oktober 2010, 19:30:15 PM
Annars verkar många vara livrädda för att klättra upp där.... som om det vore förbjudet.

Går det att undvika så gör jag det. Jag tycker det är oproffsigt att göra så. Dessutom är det otroligt obekvämt för passagerarna. Fast det kanske är unikt för Uppsala att ha förhöjda delen 15cm högre än gatunivå?

Martin Maltkvist

Citat från: KG skrivet 16 oktober 2010, 23:43:04 PM
Går det att undvika så gör jag det. Jag tycker det är oproffsigt att göra så. Dessutom är det otroligt obekvämt för passagerarna. Fast det kanske är unikt för Uppsala att ha förhöjda delen 15cm högre än gatunivå?
Rondellkransar likt denna blir allt vanligare men jag ser inget nytta med dem, personbilarna kan ju med lätthet svänga förbi dem men detsamma gäller inte en utrymmeskrävande buss.  Nu vill ju de styrande att cirkulationer ska öka trafikflödet samtidigt som hastigheten ibland måste ner i gångfart pga just hur de är byggda, visst kan man ju klättra men jag försöker så långt det går att undvika sådant.
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

Bussmicke

Sverige lider av sjudomen Rondellmani...
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.