2186 i skåne färger!!

Startat av J73, 08 september 2009, 20:42:41 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

J73

Idag så såg jag en gammal vagn vid värnhems torget i malmö..Det var 2186 i  skånetrafiken färger..Det verkar som den fått sig en ansiktslyftning..Den såg ut som ny..Var har den bussen rullat innan..Det fanns heller ingen bakruta på den hann jag se..Någon som vet något om denna vagn..

virtual1

Citat från: J73 skrivet 08 september 2009, 20:42:41 PM
Idag så såg jag en gammal vagn vid värnhems torget i malmö..Det var 2186 i  skånetrafiken färger..Det verkar som den fått sig en ansiktslyftning..Den såg ut som ny..Var har den bussen rullat innan..Det fanns heller ingen bakruta på den hann jag se..Någon som vet något om denna vagn..

f.d. Oskarshamn (Kalmar län), hemvist numer Ystad!

Niklas Bygdestam

Är 2186 ett Swebus-nummer? Vad för typ av buss är detta egentligen? Någon som har regnummer på denna?
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Ersa

F.d. Oskarshamn torde betyda Veolia, dvs HKG446. Mer info och "gul bild" finns på SBH.

PH har denna:

Fredde

Citat från: Verspieder skrivet 08 september 2009, 22:27:06 PM
F.d. Oskarshamn torde betyda Veolia, dvs HKG446. Mer info och bild finns på SBH.

Stämmer bra det! Denna vagn har man kört ett antal gånger på bla KLT-linje 161 och 162. Dock var den snyggare i sin gamla Rasken-lackering än i Skånegul. /Fredde


virtual1

Citat från: Niklas Bygdestam skrivet 08 september 2009, 21:38:12 PM
Är 2186 ett Swebus-nummer? Vad för typ av buss är detta egentligen? Någon som har regnummer på denna?

Om 2186 vore ett Swebusnummer så skulle den vart tagen ur trafik för sisådär en 10 år sen ;-)

Cyklisten

När jag läste 2186 och "ansiktslyftning" så tänkte jag direkt på Lysekilsbuss 9700 ;) Men den har ju bakrutan.
När det gäller Veolia 2186 så har jag själv reagerat på avsaknaden av rutan tror att jag frågade det innan i sambant med en bildserie i maj. Bussen går mest på 176, ibland 142 om någon nu vill fånga den.