Nya El-Ledbussar till Transdev. (ej foto)

Startat av Rikard, 26 maj 2023, 14:33:09 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Rikard

Står 4 st nya Volvo el-ledbussar i Sandbäck med numren 8345, 8348, 8350 och 8351. Sett att det står likadana på kville både blåa och stombuss-lackade. De i Sandbäck är stombuss-lackade så inte dem som skall köras på 759.
Har inget foto på dem dock.

Jonas Gustafsson

Sandbäck? Var är det? Är det Transdevs Mölndalsdepå?
//Jonas
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.

Rikard

Sandbäck e den nya depån 2 km söder om Rävekärr. Det finns inte plats för alla bussarna inkl Dem som Keolis har på Rävekärr så de fick öppna ett garage till i Mölndal. Där står alla dieselbussarna + 3-6 El-bussar från 15 juni.

Jonas Gustafsson

Dieselbussarna (Volvo 8900LE 2-axliga, 18600-18612) står redan i Sandbäck. Där hittade jag förutom de nämnda elledbussarna även två fordon från Göteborgs buss.
Av de nya elledbussarna tycks 8345-8354 vara stombusslackade (med ljusgröna fält) och 8355-8360 inte.
//Jonas
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.

Rikard

#4
Då e det nog dem vi skall ha i Mölndal med start den 19e juni...men kan oxå bli några äldre från kville.... de från Göteborgs buss rullar på linje 751x .

Rikard

Vi skall ha 5 fler då vi skall köra nya 759 som ersätter 25an från Mölndal till Balltorp. inte samma körväg vad jag förstått då vi skall ha ändhållplats i nya området Hills.
Rikard

PauPut

Det blir 4 från Kville och en från Partille som kommer ner till Mölndal.

Rikard

#7
Hoppas de bygger om instrumentpanelen då. dem saknar ventilationsutblås på panelen som vi har. våra är ombyggda
Rikard

Bussmicke

Citat från: Jonas Gustafsson skrivet 06 juni 2023, 01:13:24 AMAv de nya elledbussarna tycks 8345-8354 vara stombusslackade (med ljusgröna fält) och 8355-8360 inte.
//Jonas
Ska 8345-8360 rulla i Mölndal eller vilka linjer gäller för dessa??
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Knallhatt

#9
Stombusslinjerna med elbuss är linje 21 (gamla 58) samt nya linje 19.

Jonas Gustafsson

Citat från: PauPut skrivet 06 juni 2023, 17:04:00 PMDet blir 4 från Kville och en från Partille som kommer ner till Mölndal.
Vilka är flyttade till Mölndal? Har inte sett några f d Kvillebussar eller Partillebuss än. Inga nya heller, även de icke Metro-stripade bussarna har jag bara sett på linje 19.
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.

PauPut

#11
8255-8258 från Kville
8259 från Partille

Jonas Gustafsson

#12
8259 är väl Metrostripad? Varför tar man just den?
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.

Rikard

Gissar de vill se till att bussarna är i nummerföljd med dem som redan finns   utom 8342 o 8343
Rikard

PauPut