En trist vardag i Dalarna

Startat av Mussebuss, 10 februari 2023, 08:40:29 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mussebuss

Egentligen funderade jag på om inlägget skulle hamna under "Då var vi där igen, underkända bussar" men det är nog trots allt ett eget ämne som tangerar situationen.
Alla har sin egen uppfattning om saker och ting, men situationen i Dalarna har jag svårt att riktigt greppa då man varje dag, i runda slängar, har sexsiffriga vitesbelopp pga vagnfel och förarbrist.
https://www.siljannews.se/orsasajten/det-finns-nog-ingen-som-har-nagot-positivt-att-saga

S Svensson

Jag läste lite i den tidning som anvisades med blå text. Där säger en person om att vara trafikledare att hen hade för mycket att göra. Man får ägna sig åt allting.
Jag skulle nog vilja nämna att förr i tiden var det detta som man då gjorde. Sedan kanske det är så i dag att det saknas något. Nämligen en kalkyl över arbetet. All verksamhet styrs mot mätbara mål. Om det är så att det finns arbetsledare som har för mycket att göra så borde detta märkas på något sätt. Kan det vara så att chefer på ett bussföretag tror att allt är bra för att man inte gör "rätt från början" ?

Alltså är det rätt att göra någon form av tidsstudier av arbetsledning ? Är det rätt att anse att alla mål skall vara mätbara ? Kanske jag sänder ut något som man inte är vana vid inom bussdrift men är vana inom andra områden !