Trafikförändringar T23 SL-trafiken

Startat av buskörare, 05 oktober 2022, 11:42:34 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

buskörare

680 kan dela plats med 670 eftersom man drar ner antalet turer på den. Planerar man bra, får man in trafik på nån/några av de tomma hållplatslägena med. Damen som bor där skulle behöva flytta dock, det verkar inte helt enkelt.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ersa

Vid Tekniska högskolan skulle det för tillfället oanvända hållplatsläget framför nuvarande 639:ans hållplats åter kunna tas i bruk.

toddetoddelito

#18
Citat från: Ersa skrivet 10 oktober 2022, 18:36:15 PM
Ingen av linjerna 653, 654, 646 eller 648 kommer att läggas ner, vad jag förstått (med reservation för att jag missat nån textrad), men de kommer alla att få förändrade (mestadels förkortade) linjesträckningar, och kompletteras med den anropsstyrda trafiken.
Okej, det låter kanske rimligt. Kan ha läst in någonting som inte menades :)

IvveRivve004

Stod inget om 153:an. De tänkte säkert att de fem nya hållplatserna bara skulle göra restiden längre.

buskörare

Ja, 680 ska kortas. Det står med, det är bara 608 som inte nämns.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Maven

Citat från: Bussmicke skrivet 10 oktober 2022, 17:32:04 PM
Hejdå 314.
Jag tycker det var fattigt med ändringar i år, den enda stora grejen som jag reagerar på var ju Tekniska högskolan och Humlegården.


Det är väl avvaktande i de flesta trafikområden just nu. Flera stora områden är ju antingen i slutet av avtalsperioden, eller på första året, och du brukar det inte vara så mycket justeringar. Trafikförvaltningen har väl fortfarande underskott efter pandemiåren och inte råd att beställa några utökningar de inte är tvingade till, men det finns samtidigt inte några krav på besparingar. Då händer det inte så mycket.

Ulf Berlin

Trafikens vara till Nedersta från Västerhaninge är verkligen en"Neverending story".../Ulf

Bussmicke

Inte första gången till Nedersta

//Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Kristian

Sist man körde 844 till Nedersta var det ju en flopp, men till skillnad mot förr (linjen lades väl ned för drygt 20 år sedan efter något års trafikering?) så finns nu åtminstone en någorlunda vettig mängd bebyggelse dit bussen är tänkt att gå.

Bussmicke

Minns du när 844 startade till Nedersta förra gången?

//Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Kristian

Inte på rak arm, men omkring 1998? Kan kika lite i gamla tidtabeller vid tillfälle.

Bussmicke

Gör så, kanske jag hittar bilderna lättare då
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Anders Lundén

Hösten 97 t o m sommar 99 fanns i alla 844, men kan även ha funnits före/efter den perioden, inte möjlighet o gräva fram det nu.