Allmänna bussforum > Busstrafik

Trafikförändringar Göteborg från juni-21

<< < (2/5) > >>

Jona:
HEJ

Som vanligt så lyckas någon saxa något från västrafiks hemsida med ändringar i trafiken, medan jag inte kan hitta ett ord eller rad om detta på västrafiks hemsida.
Har kollat förstasidan, reseplanering och nyhetsarkivet fram till februari och inte en rad om sommarens trafik, eller annat som berör ändrad trafik. (bortsett om ändringar som berör nordstaden)

Vart hittar du denna informationen om jag som vanlig människa inte kan se den.

Länk direkt till detta hade varit bra i tråden, redan i ursprungsinlägget.

PS samma sak hände även förra tabellskiftet osv osv, någon berättar vad som är på gång, men samma information finns inte och fina på västrafiks hemsida.
PS inget klander mot dig, utan är mer, hur gör jag för att se samma som er andra?

/Jona

Tanum97:
Sök bara på Tidtabellsskifte så kommer det upp, aldrig några problem.

janjoh:
Precis, de går att googla för informationen finns på dras hemsida. Men de väljer att inte skylta med de på förstasidan eftersom de stora trafikförändringarna vid Nordstan från 29 maj är viktigast just nu,  sen kommer flytten av busslinjerna från Göta Älvbron med nya körvägar från den 12 juni (lördag) därefter tidtabellsförändringar och påstigning fram på X-linjerna from 14 juni. Då är slut med fuskåkandet.

vraket:
https://www.vasttrafik.se/info/tidtabellsskiftejuni/

Den efterfrågade länken.

janjoh:
Sen att linje 52 kortas av är ju nästan ett måste, hur många bussar ska man trycka in på en o samma sträcka egentligen? I sommar kommer ju även 5E och 6E gå från Hjalmar Brantingsplatsen och centrala stan över Hisingsbron då inga språvagnar går, så ledbussar kommer det att finnas tätt med ändå, bytena på en o samma hålllatsläge är så smidiga i Göteborg så det är inget problem efetsom turtätheten är så hög. Att Skogome haft stombuss var nog ett felbeslut från början. Det är ju ett utpräglat villaområde, det byggs mycket där men andelen som har bil är rätt hög i jämförelse med exempelvis Hisings-Backa längs Litteraturgatan där linje 18/19 går.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion