Busslinjekarta över hela Norrbotten...

Startat av Patrik, 10 oktober 2008, 20:11:28 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Patrik

För några månader sen la jag upp en busslinjekarta över Norrbotten med bara stomlinjerna utritade men nu har jag lagt in alla tidtabellslagda linjer som finns på Länstrafiken Norrbottens hemsida.

Gör så här, klicka på länken nedan och spara på hårddisken och öppna pdf-filen. PDFen kan vara lite "slö" eftersom det är många linjer osv.
Om ni hittar Lager-menyn i Acrobat Reader så kan ni välja om ni bara vill se Stomlinjerna, Fjällinjerna, Lokallinjerna, Servicelinjerna eller de Efterfrågestyrda linjerna eller såklart se alla samtidigt (då kommer även linjerna passa mer jämtemot väglinjer och orter).

Jag reserverar mig för att vissa linjer kan vara fel.

http://www.phbuss.se/Misc/Norrbottenskarta.pdf (14,4MB)

Ersa

Ser ju bara bra ut det där! :D Vågar man hoppas även på en över Västerbotten? Linjekartor är ju något som tyvärr inte alls existerar här.

Patrik

Citat från: Verspieder skrivet 10 oktober 2008, 21:08:39 PM
Ser ju bara bra ut det där! :D Vågar man hoppas även på en över Västerbotten? Linjekartor är ju något som tyvärr inte alls existerar här.

Man ska nog inte hoppas för mycket, jag har fullt sjå med att fixa inför framtiden  :)

Krille

Citat från: Verspieder skrivet 10 oktober 2008, 21:08:39 PM
Ser ju bara bra ut det där! :D Vågar man hoppas även på en över Västerbotten? Linjekartor är ju något som tyvärr inte alls existerar här.

Joo...Finns ju i kommuntabellerna!
I det närmaste oanvändbara och med många felaktigheter, men ändå  ::)

/K

Mr G

Har du gjort kartan själv? Iallafall hittar jag ett fel, eller två, fast på samma ställe.
吉先生

Ersa

Citat från: Krille skrivet 10 oktober 2008, 21:15:52 PM
Joo...Finns ju i kommuntabellerna!
I det närmaste oanvändbara och med många felaktigheter, men ändå  ::)

Ja, dock var det fullt användbara kartor jag var ute efter! ;)

Patrik

Citat från: Mr G skrivet 10 oktober 2008, 21:25:28 PM
Har du gjort kartan själv? Iallafall hittar jag ett fel, eller två, fast på samma ställe.

Ja, det har jag. Vad för fel har du hittat?

Mr G

Vilket otroligt jobb! Tid verkar då inte vara någon bristvara för dig. Passar väl bättre att ta felet på email än här va?
吉先生

Patrik

Citat från: Mr G skrivet 10 oktober 2008, 22:34:45 PM
Vilket otroligt jobb! Tid verkar då inte vara någon bristvara för dig. Passar väl bättre att ta felet på email än här va?

Hehe, jag började med stomlinjerna i somras och tog en paus men sen höll jag väl på någon timme efter jobbet varje dag denna vecka.
Tja, det spelar inte så stor roll för mig men skicka på det sättet du tycker passar bäst.