UL/Swebus ställer in busstrafik i helgen

Startat av Fredde, 26 september 2008, 18:15:30 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.


Johan Hansson

#1
Sånt här förekommer överallt i hela landet.
Tur man flyttat från Bålsta.

Passar på citar sportkommentatorn Arne Hegerfors

"Den där tacklingen borde ha gett en varning.... eller åtminstone ett gult kort."

"Här är det bäst att hissa en varningsflagg, för det är bättre att hissa den... än att inte ha den hissad."
Busschaufför
"Busschaufförer transporterar världens värdefullaste last!"
Har som hobby att fotografera bussar och natur och annat skoj i omgivningen.

Fredde

#2
Som vanligt ingen hänsyn till folk som ska till/från arbetsplatser, ska dom gå flera KM ist?? Min åsikt år bussarna ska rulla sedan ska polisen se till att dom gör det med då dom har ordningsansvaret, det betalar folk skatt för genom skattesedeln får dom det inte att fungera får antingen bussarna ha poliseskort eller så får man hyra in väktare som kör före el efter bussen ist händer stenkastning så får väktarn ingripa istället.. Sedan får dom fast någon stenkastare får dom hålla denna till polis kommer sedan får det bli rätvisan som får avgöra om denne ska betala merkostnaden eller bli straffad! Den som ska åka bussen ska inte bli straffad iaf...

Även om dom informerar på torsdagen så är det ju inte säkert att alla som åker en fredag eller lördag kväll åker just torsdag kväll, kanske dom ringer alla i omr under fredag fm istället det är väll några 100 samtal samt alla som har hemliga nummer... Som vanligt funkar informationen uselt vid dessa åtgärder... Eller kollar alla länsbolagets hemsida innan dom ska åka buss tro?

//Fredde

Magnus_J

det är ju som andra ställen ett samhällsproblem.
visst vill man inte ställa till det för folk i onödan och man vill inte riskera säkerheten för passagerna och föraren. tyvärr finns det  inte några resurser i form av polis som har möjlighet att eskortera bussar, på mitt gamla trafikområde är ju rutinen vid stenkastning att man ställer all trafik och meddelar SL trygghetcentralsom oftas styr dit väktarpatruller eller polis men då är ju de stenkastande barnen inte kvar sen länge.

personligen förstå jag inte det roliga i det..

Ersa

Citat från: Fredde skrivet 27 september 2008, 02:00:35 AM
Som vanligt ingen hänsyn till folk som ska till/från arbetsplatser, ska dom gå flera KM ist?? Min åsikt år bussarna ska rulla sedan ska polisen se till att dom gör det med då dom har ordningsansvaret, det betalar folk skatt för genom skattesedeln får dom det inte att fungera får antingen bussarna ha poliseskort eller så får man hyra in väktare som kör före el efter bussen ist händer stenkastning så får väktarn ingripa istället.. Sedan får dom fast någon stenkastare får dom hålla denna till polis kommer sedan får det bli rätvisan som får avgöra om denne ska betala merkostnaden eller bli straffad! Den som ska åka bussen ska inte bli straffad iaf...

Alternativ 1: Cykla, gå eller ta bilen till jobbet och därmed komma fram helskinnad.
Alternativ 2: Ta bussen där jag som passagerare eller föraren riskerar att få en stor sten i huvudet i 70 km/h.
Jag tror jag väljer nr 1 utan att bråka.

Visst kan vi agera "presidenteskort med skydd" och ställa poliser/vakter på varenda gångbro, gångtunnel och gatuhörn längs alla bussars färdväg för att vakta dem, och vips försvinner ju även hela landets arbetslöshet i ett nafs. Men den satsningen skulle nog kosta en hel del på bussbiljetten och skattesedeln. ::)