Var ligger Narvik Rutebilstasjon

Startat av Patrik, 26 juni 2007, 19:57:02 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Patrik

.....

Jonas M. Bobjörk

Bidrar med en bild, i form av Ofotens bilruter nummer 250 (en Volvo B12B med Delta Star 503-kaross(?)) i Juli förra året.


Enligt en sida är det här en Delta Star kaross. Tycker dock det ser ut som en Carrus. Delta har väl inte funnits på ett tag?

Niklas Bygdestam

#2
Citat från: Jonas M. Bobjörk skrivet 26 juni 2007, 21:38:14 PM
Bidrar med en bild, i form av Ofotens bilruter nummer 250 (en Volvo B12B med Delta Star 503-kaross(?)) i Juli förra året.


Enligt en sida är det här en Delta Star kaross. Tycker dock det ser ut som en Carrus. Delta har väl inte funnits på ett tag?


Det är en Volvo 9700 och är tillverkad av Carrus. Det är arvtagaren av Delta Star. Delta Star blev Carrus Star som i sin tur blev 9700 om jag har förstått saken rätt. Långt tillbaks i tiden så kan man säga att föregångaren till denna borde vara Autokori
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Bergenga

Citat från: Niklas Bygdestam skrivet 26 juni 2007, 21:42:54 PM

Det är en Volvo 9700 och är tillverkad av Carrus. Det är arvtagaren av Delta Star. Delta Star blev Carrus Star som i sin tur blev 9700 om jag har förstått saken rätt. Långt tillbaks i tiden så kan man säga att föregångaren till denna borde vara Autokori

Dette er en Volvo 9700H som egentlig er en Carrus Star 503, som er arvtageren til Carrus Star 502, som er arvtageren til Delta Star 501, som igjen er arvtageren til Delta Star 50.
Den er bygget hos Volvo Turku (Åbo), som er den gamle Delta Plan fabrikken, med byggenummer 9502. Volvo Tampere (Tammerfors) er den gamle Ajokki fabrikken.

Delta Plan, Ajokki, Kiitokori, ++ ble til Carrus ca. 1993.
Mvh.
Øyvind Berg

Patrik

#5
Citat från: Bussmicke skrivet 27 juni 2007, 00:52:17 AM
Jag vill se bilden!

Finns ingen bild....

Walter

#6
Men vad handlade tråden om? Inge rubrik och ingen text i första inlägget ser ju aningen konstigt ut? Borttaget på eget bevåg?
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Staffan Sävenfjord

Citat från: Walter skrivet 27 juni 2007, 07:12:59 AM
Men vad handlade tråden om? Inge rubrik och ingen text i första inlägget ser ju aningen konstigt ut? Borttaget på eget bevåg?

Tråden började med att Patrik frågade om Narvik Rutebilstasjon. Uppenbarligen försökte han sedan ta bort inlägget och då gick det fel någonstans, antagligen för att någon i samma ögonblick svarade på hans fråga. Antingen tog han själv eller systemet så bort all text inkl rubriken i inlägget. Och då blev det så här.
Inte heller administratörerna kan ta bort Patriks första inlägg. I så fall hade vi fått radera hela ämnet vilket varit synd med tanke på den fina bussbilden, där det väl är M/S Midnatsol eller M/S Trollfjord som figurerar på bussidan.
Nu har jag dock skrivit tillbaka den ursprungliga rubriken, vilket syns på fortsatta inlägg i samma tråd. Normalt är det inte möjligt att posta ett inlägg utan ämne.
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

Bussmicke

För att komma till Rutebilsstasjonen måste man gå genom Sentrum, tar ca. 10 minuter att gå.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Bussmicke

Man går från..


..passerar genom..






..och lite bit till så ligger..


..nere på höger sida.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.