Frittes Buss 9830 stöter på patrull....[3 SL-bilder]

Startat av Kvarne, 25 juni 2007, 19:39:24 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Kvarne

Mvh Kvarne
-----------------------------------------------
You know I love you but I just can't take this
You know I want you, but I'm in too deep

Niklas Bygdestam

Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Kvarne

Mvh Kvarne
-----------------------------------------------
You know I love you but I just can't take this
You know I want you, but I'm in too deep

Dan Henriksson

Citat från: Kvarne skrivet 25 juni 2007, 19:39:24 PM


Trevligt bildsvep! Den där situationen känns väl igen, råkade ut för det ett flertal gånger då jag körde på Väddö och på Yxlan/Blidö. För det mesta var timmerchaffisarna väldigt schyssta och körde undan i princip rakt ut i terrängen när man kom med bussen. Men en gång vid Östersjö mötte jag en stöddig typ som spydigt undrade om jag inte behövde öva lite mer på körgården, bara för att jag inte ville gå ut i diket med bussen. Den ganska låga markfrigången och avsaknaden av diffspärr (jag hade H22:a, det du Kvarne!  :)) gjorde att jag inte hade lust att riskera att sätta mig fast ute på ön. Bortsett från det lilla intermezzot var det så gott som alltid trevlig stämning på vischan i Roslagen!

Hälsningar Danne

Kvarne

Citat från: Dan Henriksson skrivet 25 juni 2007, 19:50:42 PM
Trevligt bildsvep! Den där situationen känns väl igen, råkade ut för det ett flertal gånger då jag körde på Väddö och på Yxlan/Blidö. För det mesta var timmerchaffisarna väldigt schyssta och körde undan i princip rakt ut i terrängen när man kom med bussen. Men en gång vid Östersjö mötte jag en stöddig typ som spydigt undrade om jag inte behövde öva lite mer på körgården, bara för att jag inte ville gå ut i diket med bussen. Den ganska låga markfrigången och avsaknaden av diffspärr (jag hade H22:a, det du Kvarne!  :)) gjorde att jag inte hade lust att riskera att sätta mig fast ute på ön. Bortsett från det lilla intermezzot var det så gott som alltid trevlig stämning på vischan i Roslagen!

Hälsningar Danne

Oj oj, H22! Har du ngn aning om vilken..?

I denna situation så höll föraren på att lassa vedpinn..förlåt, timmer, så han såg inte att det kom en buss. När vederbörande så till slut, av någon anledning, styrde ner gripklon och klev ur hytten fick han sig en överasskning.

Men det var ingen fara, vädret var fint och det var bara jag och någon galen Ume-bo som förrirrat sig ner bakom ratten på DAJ ( ;D ;D ;D) så det var bara att vänta.... ;) :)
Mvh Kvarne
-----------------------------------------------
You know I love you but I just can't take this
You know I want you, but I'm in too deep

Dan Henriksson

Citat från: Kvarne skrivet 25 juni 2007, 20:08:59 PM
Oj oj, H22! Har du ngn aning om vilken..?

Jag hittar inte uppgiften om vagnen just nu, men jag har bestämt för mig att det var en med plåtfront (6079-6083 t.ex.). Ska forska lite mer, hittar jag den så skriver jag en rad!  :)
/Danne

Ersa

#6
Fotoplats: Vägen mellan Rörsby och Varleda, c:a 50 meter öster om stället där ULNJ:s gamla banvall korsar vägen. Dvs banvallen där järnvägen mellan Rånäs och Knutby gick förr i tiden.

Enligt Eniro:
Lat: N 59º 50' 54.61"
Long: E 18º 14' 46.5"

Inne i annars gul-gråa Uppsala län och kommun för övrigt!  ;D

Ersa

Citat från: Kvarne skrivet 25 juni 2007, 19:45:25 PM
Akta dig! Det går villt till ute i Roslagens skogar....!  ;D

Äh! Det var ju gott om plats därute!  ;)