Veolia Umeå FAG 434 (bilder)

Startat av bussgrabben, 18 juni 2007, 19:30:51 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

bussgrabben

Mitt första lilla bildsvep på nya Bussnack. Och stort tack till Patrik för hans fantastiska bilduppladning!

Jag var ute och kollade begagnade bilar idag och hittade denna hos en bilvårdsfirma. Kan det vara Verspieder's nya raggaråk? ;)





tomsa

Så trevligt att de unnar sina tjänstefordon lite lackkonservering, det höjer ju andrahandsvärdet när de ska avyttra bilen om de förlorar nästa upphandling.

Ersa

#2
Nämen! Vad är detta? En nyinflyttad av mig helt okänd Umebo? Då "division Ultra" redan har en fin ny gråblå Skoda som trafikledningsbil, övertagen från Polarbuss, spekulerar/gissar jag att denna har köpts in till "division E4" som avlösningsbil för att ersätta den lilla nuvarande blå Skoda Fabian med Connexdekaler.
Undertecknad välkommnar med öppna armar alla nya firmalackade stora och små fordon som ersätter tråkiga "Länstafiksblå" sådana! ;D

Nu fattas bara en rejäl orange takramp till denna bil, samt liknande Veoliadakaler på de helvita gamla Birkabussarna med karossmodell 9700. Därefter skulle det vara kul om Ultrabussarnas små Connexmärken kunde bytas ut mot Veoliaversioner under året.

bussgrabben

Jag tycker faktiskt Veolia-loggan passade riktigt bra på Skodan.

Ultra-bussarna hade gärna fått ha denna design enligt mig :D