Linköping 1993 (bild)

Startat av Ebermark, 05 februari 2014, 23:01:11 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ebermark

Fortsätter med östgötabilder från 90-talet. Denna gång Linköping, närmare bestämt stadsbussknutpunkten Trädgårdstorget. Redo för avgång på linje 207 mot Hjulsbro står LITA 5343, en Scania CR112 från 1982 och på linje 215 mot Ullstämma LITA 5048 en Volvo B10MA/Säffle från 1991. 5048 blev sedemera Busslink 4516 och Swebus 1712.


Tompa871

Hade 207.an kommit dit för byte?

Ebermark


Tompa871

Citat från: Hakasi skrivet 06 februari 2014, 14:03:48 PM
Byte? Hur menar du?
av bilden att döma så får jag känslan att det är vagnbyte på g för 207.an

JDS

Jag tycker mest att det ser ut som att det är en stund kvar till avgång. Motorn är avstängd och föraren sitter passiv på sin plats, bussen bakom vet vad som är på gång och har stannat kort. Men om linjen inte börjar här egentligen så kan det förstås bero på att det är en bytesvagn som är framkörd i god tid, var det så du menade?

Tompa871

Citat från: JDS skrivet 06 februari 2014, 21:27:32 PM
Jag tycker mest att det ser ut som att det är en stund kvar till avgång. Motorn är avstängd och föraren sitter passiv på sin plats, bussen bakom vet vad som är på gång och har stannat kort. Men om linjen inte börjar här egentligen så kan det förstås bero på att det är en bytesvagn som är framkörd i god tid, var det så du menade?
Det är korrekt uppfattat

Ebermark

Nä det var inget bussbyte. Bussen hade ankommit lite tidigt och och väntar in avgångstiden. På den tiden fanns det tre hållplatslägen på den sidan av Trädgårdstorget, så linje 215 står på det bakersta läget och 207 på mittenläget. Idag finns bara ett läge kvar utmed hela trottoaren.

Tompa871

Citat från: Hakasi skrivet 07 februari 2014, 09:06:57 AM
Nä det var inget bussbyte. Bussen hade ankommit lite tidigt och och väntar in avgångstiden. På den tiden fanns det tre hållplatslägen på den sidan av Trädgårdstorget, så linje 215 står på det bakersta läget och 207 på mittenläget. Idag finns bara ett läge kvar utmed hela trottoaren.
Okej. Då förstår jag. Jag vill gärna se fler Linköpings-bilder från den tiden. Det är min gamla hemstad.

riiga

Tack för den fina bilden! Gärna fler bilder från Linköping!  :)

Ebermark

Citat från: riiga skrivet 07 februari 2014, 22:02:54 PM
Tack för den fina bilden! Gärna fler bilder från Linköping!  :)

Fler Östgötabilder (inklusive Linköping) kommer så småningom.

Tompa871

Citat från: Hakasi skrivet 09 februari 2014, 20:58:46 PM
Fler Östgötabilder (inklusive Linköping) kommer så småningom.
Det är taget