FLO 963

Startat av Hasse L, 01 oktober 2013, 14:47:13 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Hasse L


En SJ-buss i chartertrafik för SL var inte så vanligt, men här kommer 1629 - en CR111M från 1977.

Jonas Gustafsson

Är även bussen på andra sidan refugen en SJ-buss, eller är det bara jag som får det till att den är orange?
//Jonas G
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.

Niklas Bygdestam

Citat från: Hobgoblin skrivet 01 oktober 2013, 14:47:13 PM

En SJ-buss i chartertrafik för SL var inte så vanligt, men här kommer 1629 - en CR111M från 1977.

SJ hade väl inte så värst många CR 111? Det fanns väl fler CR 110 på SJ?
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Björn Forslund

SJ:s CR111:or var väl bara 1613-1630 tror jag. 18 st.
Om du menar CR110M så fanns det drygt 10 sådana vid SJ.

HJP

Citat från: Jonas Gustafsson skrivet 01 oktober 2013, 15:11:20 PM
Är även bussen på andra sidan refugen en SJ-buss, eller är det bara jag som får det till att den är orange?
//Jonas G
****
Visst är den SJ-orange. Jag gissar på en Scania 112, och undrar om Hobgoblin möjligen tog en bild på den också.

HJP

Hasse L

Citat från: HJP skrivet 01 oktober 2013, 21:44:59 PM
****
Visst är den SJ-orange. Jag gissar på en Scania 112, och undrar om Hobgoblin möjligen tog en bild på den också.

HJP

Nej, den blev inget huvudmotiv.

/H

HJP

Citat från: Hobgoblin skrivet 01 oktober 2013, 21:56:29 PM
Nej, den blev inget huvudmotiv.

/H
****
Okej. Vi får vara glada ändå  ;)

HJP

Fredrik Gelin

Det är lite intressant att se att inte mycket förändrats utseendemässigt på platsen på 25år trots att området runtomkring genomgått omfattande förändringar.
Dock talas det ju nu om att bygga en galleria på denna plats, så förändringen kommer kanske även hit snart.
Kul att se bilden dock, speciellt eftersom det var en SJ-buss som sagt.
//Fredrik